Oczywiście opracowany przez inżynierów z NISMO samochód niewiele ma wspólnego z e swoim drogowym oryginałem, no może poza kształtem przedniego grilla. W tym przypadku mamy do czynienia z samochodem stworzonym od podstaw na tory wyścigowe.
Konstrukcja bazuje na monokoku z włókna węglowego, w którym zamontowano dwa elektryczne silniki. Ich łączna moc to 322 KM i 640 Nm momentu obrotowego, co zapewnia tej lekkiej, bo ważącej tylko 1220 kilogramów konstrukcji sprint do setki w 3,4 sekundy. Moc przekazywana jest na cztery koła.
Na torze najbardziej liczy się właściwe wyważenie, dlatego też każdy z silników został umieszczony na oddzielnych osiach. Baterie w tym aucie pochodzą z produkcyjnego Leafa. Reszta została jednak znacząco zmieniona. Pozbyto się również „niepotrzebnych” elementów wyposażenia.
Nissan Leaf Nismo RC zostanie oficjalnie zaprezentowany 2 grudnia na torze Fuji International Speedway przy okazji premiery nowego bolidu Formuły E, również produkcji Nissana.