Ten Mercedes jest po prostu nie do zajechania

Aby Mercedes W210 przejechał pół miliona kilometrów, nie potrzeba wcale wiele. Mnóstwo egzemplarzy i historii potwierdza, że regularna opieka serwisowa nawet w minimalnym zakresie wymiany oleju i innych płynów pozwoli, aby samochód działał przez długie, długie lata. Ponadto, ten samochód można dziś kupić za śmiesznie niskie pieniądze. Nawet egzemplarze z wysokimi przebiegami będą jeszcze służyły latami.
Mercedes ma oczywiście szczególne miejsce w historii motoryzacji. Założyciel firmy skonstruował pierwszy trójkołowy samochód, a pod koniec ubiegłego stulecia Niemcy zasłynęli z legendarnej wręcz niezawodności. Dodajcie do tego świetną jakość materiałów i spasowanie elementów i mamy przepis na sukces. Nic dziwnego, że samochody te, mimo iż nie kosztowały mało, schodziły jak ciepłe bułeczki.
Niewielkie ryzyko, duże korzyści

Jednym z najbardziej niezniszczalnych był model W210, który został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Na początku pojawił się sedan, potem dołączyło do niego kombi. Oczywiście, samochód nie był wolny od wad, jednak mimo to był w stanie pokonywać kosmiczne wręcz przebiegi. Właściciele narzekali na problemy z pojawiającą się korozją na pokrywie bagażnika, czy przy dolnych krawędziach drzwi oraz przednich błotnikach. W niektórych egzemplarzach problem korozji dotykał także zawieszenia. Jednakże, przede wszystkim był to bardzo udany samochód, który nawet przy minimalnej opiece właściciela był niezwykle wdzięczny.
Ciekawy egzemplarz kupili właśnie entuzjaści z portalu TFLClassics. Trafili oni na model E320 z 1998 roku. Samochód ze wszystkim kosztował ich na gotowo 918 dolarów, czyli około 3500 złotych. Mercedes przez cały ten czas był tylko w rękach dwóch właścicieli, którzy łącznie pokonali nim 872 000 kilometrów. Drugi właściciel wystawił auto jako uszkodzone, choć tak naprawdę nic mu nie dolegało.
Fanatycy z portalu YouTube zaryzykowali więc i wydali na Mercedesa niewielkie pieniądze. Okazało się szybko, że oryginalny, sześciocylindrowy silnik działa bez problemu. Jedynym problemem były przeciekające węże przewodu hamulcowego i chłodnica, co można naprawić za kilkanaście złotych.