Który SUV stał się hitem w Polsce?
O tym, że SUV-y wybierane są coraz częściej przekonują comiesięczne raporty rejestracji nowych samochodów. Okazuje się, że teraz do czołówki wchodzi nowy model, który może namieszać na rynku. Chodzi dokładnie o rynek premium, który według IBRM Samar w styczniu zanotował największą sprzedaż w historii (dla tego miesiąca). W tym segmencie zarejestrowano aż 7 320 szt., co stanowi wzrost o 35 proc. względem stycznia 2021 r.
W kategoriach sensacji należy uznać zdobywcę pierwszego miejsca, które wywalczył Lexus NX. Ten bardzo komfortowy SUV miał w pierwszym miesiącu tego roku 545 rejestracji. To bardzo dobry start 2023 r. dla marki premium koncernu Toyoty. Jej nowy SUV oferowany jest teraz w mocno obniżonej cenie, nawet 219 900 zł. Najciekawiej wygląda wydajność NX 450h+, czyli hyrydy plug-in. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to 0,9-1,1 l/100 km, a zasięg w trybie w pełni elektrycznym to nawet 98 km!
Co jeszcze się dobrze sprzedawało?
Lexus NX w pokonanym polu zostawił wieloletniego bestsellera w Polsce, czyli Volvo XC60. SUV szwedzkiej marki na pewno nie powiedział w tym roku ostatniego słowa, ale na start nowego roku udało się sprzedać 450 egzemplarzy. Podium skompletowało BMW X3 (435 szt.), które okazało się częściej rejestrowane niż Audi Q5 (410 szt.). Dopiero na piątym miejscu znajduje się najpopularniejsza w styczniu limuzyna, a konkretnie Audi A6 (267 szt.).
To właśnie Audi odpowiada w styczniu za największą sprzedaż w segmencie premium, bowiem było to 1 855 egzemplarzy. W pierwszej dziesiątce Audi zebrało aż 4 modele, ponieważ oprócz Q5 i A6 były to także Q3 i A4 (po 240 szt.). Drugą marką stycznia było BMW (1 545 szt.), a tradycyjne niemieckie podium uzupełnił Mercedes (1 234 szt.). Najlepiej sprzedającym się modelem tej ostatniej marki był GLC (200 szt.). Niewiele do progu 1000 szt. zabrakło Lexusowi, który sprzedał 943 samochody. Dopiero od piątej lokaty rok zaczyna Volvo z 766 rejestracjami.
Źródło: IBRM Samar