Lexus LM to przełomowy model w segmencie luksusowych minivanów. Auto dostępne jest w odmianie 4- lub 7-miejscowej. Jako jedyne w tej klasie auto zostało od początku zaprojektowane z myślą o komforcie podróżujących. W przeciwieństwie do większości konkurencji, nie jest dostosowaną do przewozu osób wersją samochodu dostawczego. Dzięki temu komfort przemieszczania się Lexusem LM może równać się z tym z prywatnych odrzutowców.
Ponadto każdy element bogatego wyposażenia modelu LM jest montowany w fabryce, a całe auto objęte jest pełną gwarancją (3 lata lub 100 tys. km). Samochód ma też gwarancję na napęd hybrydowy (5 lat lub 100 tys. km), 12-letnią gwarancję na perforację nadwozia, a z programem gwarancyjnym Lexus Relax ochronę auta można wydłużyć nawet do 10 lat lub 185 tys. km. Dodatkowo, gwarancję na akumulator hybrydowy można przedłużyć do 10 lat.
Niespotykana w tym segmencie jakość wykonania
Lexus LM w obu wariantach układu miejsc w środku wyznacza standardy pod względem jakości materiałów, najwyższego poziomu wykończenia oraz udogodnień dla podróżujących. Wersja 7-miejscowa ma regulowane dwa fotele VIP w drugim rzędzie z funkcją masażu, wentylacją, podgrzewaniem oraz z wysuwanymi stolikami. W trzecim rzędzie są trzy miejsca, a fotele można złożyć i powiększyć przestrzeń bagażową. Standardem jest 21-głośnikowy system audio Mark Levinson oraz dodatkowy 14-calowy ekran dla pasażerów w drugim rzędzie siedzeń, do którego mogą podłączyć urządzenie przez złącze HDMI.
Komfort na niespotykanym w samochodach poziomie oferuje wersja 4-miejscowa. W drugim rzędzie zamontowano elektrycznie regulowane fotele VIP z rozszerzoną funkcją masażu, wentylacją i podgrzewaniem. Fotele można rozłożyć do pozycji leżącej, są też wysuwane i rozkładane stoliki dla każdego z pasażerów. Zagłówki w fotelach również są podgrzewane. Przestrzeń pasażerska ma przyciemnianą elektrochromatycznie przegrodę wnętrza, która można opuszczać. Ta odmiana wyróżnia się także 48-calowym ekranem z wyjściem HDMI z możliwością podzielenia obrazu na dwa niezależne widoki. Charakteryzuje się też 23-głośnikowym systemem audio Mark Levinson, bezprzewodową ładowarką do telefonów w drugim rzędzie siedzeń, czy schowkiem z lodówką. Ponadto klimatyzacja automatyczna przestrzeni pasażerskiej ma czujnik IR, który pozwala dobrać idealną temperaturę.
Standardem w Lexusie LM są też akustyczne szyby, które dbają o wyciszenie wnętrza, najnowszy system multimedialny Lexus Link Pro z wbudowaną nawigacją, pakiet systemów bezpieczeństwa Lexus Safety System + najnowszej, trzeciej generacji oraz klimatyzacja z filtrem wykorzystującym technologię nanoe™ X.
Jedyna hybryda w swojej klasie
W Lexusie LM 350h zastosowano sprawdzony i niezawodny napęd hybrydowy z 2,5-litrowym silnikiem i przekładnią e-CVT. Łączna moc hybrydy to aż 250 KM (184 kW). Ten napęd ma najwyższą kulturę pracy oraz gwarantuje ciche przemieszczanie się. Ponadto to bardzo oszczędna konfiguracja. W cyklu mieszanym zgodnym z normą WLTP zużywa średnio 7,4 l paliwa na 100 km.
Lexus LM wyróżnia się właściwościami jezdnymi. Samochód powstał na platformie GA-K, z której wcześniej korzystały modele NX i RX. To gwarantuje nisko położony środek ciężkości, wysoką sztywność nadwozia oraz doskonałe zachowanie na drodze. O przyczepność w każdych warunkach dba inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR. Wpływ na bezpieczeństwo ma też zawieszenie adaptacyjne o zmiennej charakterystyce tłumienia (AVS).
Ile kosztuje?
Z okazji rynkowego debiutu Lexus przygotował bardzo atrakcyjne warunki finansowania samochodu w ramach Leasingu KINTO ONE. Przy umowie na dwa lata z limitem przebiegu wynoszącym 30 tys. km oraz z 10-procentową opłatą wstępną miesięczna rata za Lexusa LM w wersji 7-miejscowej wyniesie 6750 zł netto. Za minivana klasy premium z takim wyposażeniem to wręcz śmieszne pieniądze. Lexus LM w wariancie 4-miejscowym przy tych samych warunkach będzie kosztował 9191 zł netto miesięcznie. Chcąc kupić takie auto za gotówkę za 7-miejscowego Lexusa LM zapłacimy 599 900 zł. Natomiast wariant 4-miejscowy to wydatek już 729 900 zł.
Źródło: Lexus