Te SUV-y potrafią spalać nie więcej niż 2 litry benzyny na setkę. Polacy upodobali sobie szczególnie takie

SUV-y kojarzą nam się z bezpieczeństwem, ale i dużą masą, która przekłada się na wysokie spalanie. Jednak najnowsze konstrukcje hybrydowe typu plug-in umożliwiają duże odciążenie silnika spalinowego. W efekcie spalanie wynosi czasem 1-2 litry benzyny na setkę. W segmencie PHEV Polacy upodobali sobie zwłaszcza trzy marki.

Volvo XC60 Plug-in Hybrid R-Design / SUV-y
Podaj dalej

Którzy producenci sprzedają najwięcej hybryd plug-in w Polsce?

Z nowych danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) wynika, że najwięcej hybryd plug-in w Polsce sprzedaje Mercedes-Benz. Triumf marki premium nie powinien być zaskoczeniem, bo o ile PHEV daje dużo oszczędności, to auta w tej technologii najtańszymi nie są. W ciągu pierwszego półrocza Polacy zarejestrowali 1 056 Mercedesów w technologii PHEV. To jedyna marka, która osiągnęła ten pułap.

Mercedes-Benz GLC 2023
Mercedes sprzedaje najwięcej hybryd plug-in w Polsce. // fot. Mercedes-Benz

Na drugim miejscu uplasował się ogólny lider rynku motoryzacyjnego w Polsce, czyli Toyota. 835 rejestracji hybryd plug-in stanowi spory wzrost względem pierwszej połowy zeszłego roku, bo o 542,3 proc. Na trzeciej pozycji po sześciu miesiącach plasuje się Volvo, którego „plug-iny” rejestrowano 754 razy. Te trzy marki jako jedyne mają dwucyfrowy wynik udziału w polskim rynku samochodów PHEV. Blisko podium są też BMW (705) i Lexus (614).

Wśród PHEV-ów dominują głównie SUV-y

Wśród najpopularniejszych modeli prym w pierwszym półroczu wiodła Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Ponad pół tysiąca rejestracji (533 szt.) pozwoliło wyprzedzić Mercedesa GLC (488 szt.). Podium skompletowało Porsche Cayenne E-Hybrid z wynikiem 423 rejestracji. Grupę pościgową tworzą duety Volvo i Lexusa. Najmniej do top3 traci Volvo XC60 (335 szt.), które wyprzedza Lexusa RX (320), Lexusa NX (294) i Volvo XC90 (272).

Toyota RAV4 Plug-In Hybrid
Modelowym bestsellerem PHEV w Polsce jest Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. // fot. Toyota

W czołowej dziesiątce mamy nie tylko SUV-y. Na ósmym miejscu widnie Mercedes-Benz Klasa E i BMW Seria 5 (oba po 222 szt.). Czołową dziesiątkę zamyka Toyota C-HR Plug-in Hybrid z wynikiem 197 rejestracji. Ogólnie rynek PHEV rośnie w Polsce. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 r. zarejestrowano ich 7 277 egzemplarzy, co stanowi poprawę o 7,5 proc. Co ciekawe, to mniej niż aut w pełni elektrycznych, których w tym samym czasie zarejestrowano 8 861 szt.

Przeczytaj również