Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Pod względem sprzedaży zdemolował nawet Dacię Duster

Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Pod względem sprzedaży zdemolował nawet Dacię Duster

Kia Sportage 2022

Podaj dalej

Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar opublikował wyniki sprzedaży nowych samochodów za kwiecień 2022 r. Po rezultatach widać, że Polacy mają nowego, ulubionego SUV-a. Nie jest już nim budżetowa Dacia Duster, a znacznie lepiej wyposażony samochód.

Co w Polsce sprzedaje się najlepiej?

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPik) wynika, że w ubiegłym miesiącu zarejestrowano prawie 40 tys. nowych aut. Wynik 39 763 egzemplarzy stanowi spadek o 15,51 proc. względem kwietnia 2021 r. Także pierwsze cztery miesiące roku są gorsze niż 12 miesięcy temu (-13,85 proc.). Największy wzrost sprzedaży w tym czasie zanotowała Kia (+30,07 proc.), a największy spadek Skoda (-42,40 proc.).

W kwietniu liderem rynku była zdecydowanie Toyota, dzięki znakomitej sprzedaży Corolli wśród klientów biznesowych. Z 7 394 szt. tego modelu, aż 6 285 szt. (85,01 proc.) zarejestrowano na firmę. Japoński producent po 4 miesiącach obstawia na razie całe podium za sprawą Yarisa (4 549 szt.) i RAV4 (4 166). Jednak w samym kwietniu za Corollą (2 212) sklasyfikowano nową gwiazdę polskiego rynku Kia Sportage (1 134 szt. w kwietniu i 4 084 szt. w 2022 r.).

Klienci indywidualni mają nowego faworyta wśród SUV-ów

Te nowy SUV jest w tym roku najpopularniejszym autem swojego segmentu wśród klientów indywidualnych. W tej grupie konsumenckiej króluje Toyota Yaris (2 057 szt. na klientów indywidualnych w 2022 r.), ale to jedyny hatchback w pierwszej piątce. Resztę top5 obstawiają SUV-y i właśnie po kwietniu na pozycję wicelidera awansowała Kia Sportage (1 838 szt.). Na trzeciej lokacie jest budżetowa Dacia Duster (1 648), a za czołową trójką plasują się Toyota Yaris Cross (1 634) i Hyundai Tucson (1 557).

Kia Sportage 2022 - hit w Polsce
fot. Kia

Kręgosłup polskiego motoryzacyjnego, czyli rejestracje firmowe stanowią Toyoty. Po pierwszych czterech miesiącach do flot najczęściej trafiała Corolla (6 285), RAV4 (2 759) i Yars (2 492). W czołowej piątce znalazło się jeszcze miejsce dla Hyundaia i30 (2 337) i Skody Octavii (2 250).

W grupie pojazdów dostawczych liderem rynku w Polsce jest Renault, wyprzedzając Iveco oraz Forda. Segment premium należy do BMW, sprzedającego się lepiej niż Mercedes i Audi.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News