Co w Polsce sprzedaje się najlepiej?
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPik) wynika, że w ubiegłym miesiącu zarejestrowano prawie 40 tys. nowych aut. Wynik 39 763 egzemplarzy stanowi spadek o 15,51 proc. względem kwietnia 2021 r. Także pierwsze cztery miesiące roku są gorsze niż 12 miesięcy temu (-13,85 proc.). Największy wzrost sprzedaży w tym czasie zanotowała Kia (+30,07 proc.), a największy spadek Skoda (-42,40 proc.).
W kwietniu liderem rynku była zdecydowanie Toyota, dzięki znakomitej sprzedaży Corolli wśród klientów biznesowych. Z 7 394 szt. tego modelu, aż 6 285 szt. (85,01 proc.) zarejestrowano na firmę. Japoński producent po 4 miesiącach obstawia na razie całe podium za sprawą Yarisa (4 549 szt.) i RAV4 (4 166). Jednak w samym kwietniu za Corollą (2 212) sklasyfikowano nową gwiazdę polskiego rynku Kia Sportage (1 134 szt. w kwietniu i 4 084 szt. w 2022 r.).
Klienci indywidualni mają nowego faworyta wśród SUV-ów
Te nowy SUV jest w tym roku najpopularniejszym autem swojego segmentu wśród klientów indywidualnych. W tej grupie konsumenckiej króluje Toyota Yaris (2 057 szt. na klientów indywidualnych w 2022 r.), ale to jedyny hatchback w pierwszej piątce. Resztę top5 obstawiają SUV-y i właśnie po kwietniu na pozycję wicelidera awansowała Kia Sportage (1 838 szt.). Na trzeciej lokacie jest budżetowa Dacia Duster (1 648), a za czołową trójką plasują się Toyota Yaris Cross (1 634) i Hyundai Tucson (1 557).
Kręgosłup polskiego motoryzacyjnego, czyli rejestracje firmowe stanowią Toyoty. Po pierwszych czterech miesiącach do flot najczęściej trafiała Corolla (6 285), RAV4 (2 759) i Yars (2 492). W czołowej piątce znalazło się jeszcze miejsce dla Hyundaia i30 (2 337) i Skody Octavii (2 250).
W grupie pojazdów dostawczych liderem rynku w Polsce jest Renault, wyprzedzając Iveco oraz Forda. Segment premium należy do BMW, sprzedającego się lepiej niż Mercedes i Audi.