Skąd ta nowa moda?
Nowe trendy to efekt wielu czynników, m.in. nieprzewidywalnych cen paliw oraz dbania o środowisko. Może to być zaskoczeniem, ale ten drugi czynnik staje się coraz istotniejszym aspektem przy wyborze samochodu. Zwłaszcza wśród firm, które kupując auta zeroemisyjne wzmacniają swój ekologiczny wizerunek i udowadniają realne zmniejszanie śladu węglowego. Dla wielu przedsiębiorstw to kluczowy argument otwierający drogę do nowych inwestycji.
Okazuje się, że wyjątkową popularnością od początku tego roku cieszy się elektryczny SUV – Ford Mustang Mach-E. Nic w tym dziwnego, wszak model ten jest niezwykle przestronnym, bogato wyposażonym samochodem. Jego wnętrze dopracowano w najdrobniejszych szczegółach i ma zaskakująco daleki zasięg. W efekcie po pierwszych dwóch pełnych miesiącach jest to najpopularniejsze auto na prąd w Polsce.
Biorą od razu po kilka
Ford Mustang Mach-E idzie jednak po więcej, ponieważ oprócz klientów indywidualnych, jest na niego coraz więcej chętnych wśród firm. Ford Polska w ostatnich tygodniach zrealizował dostawy do pierwszych czterech klientów biznesowych. Tylko te kilka firm zamówiło łącznie 32 egzemplarze, co daje średnią 8 szt. na firmę! Co ciekawe, blisko dwukrotnie większą popularnością cieszyła się droższa wersja z napędem na wszystkie koła, w porównaniu do klasycznej tylnonapędowej.
Jednak w przypadku pojemności baterii – obie odmiany znalazły podobne uznanie wśród nowych użytkowników. Różne są za to obszary działalności firm, bowiem jeden z klientów działa w sektorze energetycznym, a inny w branży handlowej. Wśród zamówionych samochodów znalazło się 21 Mustangów Mach-E z napędem na wszystkie koła i 11 sztuk z napędem na tył. Sprzedano 15 samochodów o pojemności baterii 98 kWh i 17 sztuk o pojemności 75 kWh. Najpopularniejszym kolorem był Absolute Black, którego sprzedano 14 sztuk.
Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.: Myślę, że elektromobilność powoli wkracza również do polskich firm. Klienci biznesowi przesiadają się do samochodów elektrycznych, co jest znaczącym potwierdzeniem ich użyteczności w codziennym życiu. Mówimy przecież o przedsiębiorcach, którzy szukają obniżenia kosztów przy wykorzystaniu najlepszych możliwych rozwiązań w kontekście prowadzonego biznesu i znajdują je w samochodach elektrycznych. Niższe koszty eksploatacji czy serwisu, innowacyjne technologie, daleki zasięg, a także dbałość o środowisko przyciągają coraz więcej klientów do Mustanga Mach-E.
Polski bestseller z nagrodami
Mustang Mach-E spotyka się w Polsce z ogromnym zainteresowaniem od początku obecności na rynku. W zeszłym roku szybko dołączył do grona najpopularniejszych samochodów elektrycznych w Polsce, a w 2022 roku został bestsellerem tego segmentu. Mustang Mach-E był bowiem najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym zarówno w styczniu, jak i lutym, a po dwóch miesiącach ma już 13,1 proc. udziału w tym coraz bardziej konkurencyjnym i coraz szybciej rozwijającym się rynku.
Samochód poza klientami doceniają także dziennikarze – tylko w Polsce Mustang Mach-E w ostatnich miesiącach został bowiem zwycięzcą aż trzech plebiscytów. Elektryczny SUV Forda wygrał tytuł The Best of Moto 2021 i Car Of The Year Polska 2022. Oprócz tego został podwójnym laureatem Auto Lider 2022 w kategoriach Premiera motoryzacyjna (najważniejsza kategoria) oraz Crossover/SUV klasy średniej.
Model doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, dzięki zasięgowi do 610 kilometrów. Z mocą do 351 KM oferuje świetne właściwości jezdne, a także innowacyjne technologie. Jego atrakcyjna sylwetka wciąż przyciąga spojrzenia. Kierowcy samochodów elektrycznych mogą liczyć na legalne poruszania się bus-pasami, wiele darmowych parkingów czy też mają bezpłatny wjazd do stref czystego transportu. Dodatkowo dzięki Mustangowi Mach-E firmy mogą być lepiej postrzegane i zyskiwać nowych klientów.