Ten SUV nie miał sobie równych
Tak absurdalne zużycie paliwa jest możliwe dziś w hybrydach plug-in (PHEV). Są samochody hybrydowe (silnik spalinowy i elektryczny), mające niewielką baterią, którą można ładować choćby z domowego gniazdka. Kierowcy w Europie już drugi rok z rzędu najczęściej spośród SUV-ów z tą technologią wybierali Forda Kuga Plug-In Hybrid. Tym razem sprzedaż tego atrakcyjnego modelu wzrosła o 25 procent.
Z danych JATO Dynamics wynika, że nowy Ford Kuga PHEV doczekał się 57 924 rejestracji w Europie. SUV uznanej marki spod znaku błękitnego owalu nie miał sobie równych, bo drugie BMW serii 3 miało 32 405 rejestracji. Na podium PHEV zmieściło się jeszcze Volvo XC40 z 31 234 rejestracji. Niewiele zabrakło, aby ta sztuka udała się Hyundaiowi Tucson (29 043 szt.), Volvo XC60 (28 409) i Peugeotowi 3008 (28 358).
„Ponowny sukces Kugi Plug-in Hybrid świadczy o roli, jaką mogą odegrać elastyczne układy napędowe, które pomogą klientom w przejściu na zasilanie elektryczne” – skomentował Jon Williams, dyrektor generalny Ford Blue Europe.
Co ma w sobie Ford Kuga?
Wspomniane wcześniej spalanie 0,9-1,3 l/100 km zbadano metodą WLTP, odnotowując jednocześnie zaledwie 21-30 g/km emisji CO2. Jednak te wartości można zmniejszyć do zera, bowiem do jazdy po mieści w zupełności wystarczy zasięg napędu elektrycznego. Ten wynosi średnio 57-67 km (w cyklu WLTP), a zużycie energii waha się od 14,4-15,9 kWh/100 km (WLTP). To pozwala na częste podróże przy zasilaniu wyłącznie akumulatorowym.
Gama Kugi została w ubiegłym roku wzbogacona o pakiet Kuga ST-Line X Black. Umożliwia on dodanie wyróżniających elementów stylistycznych nadwozia. To chociażby lakierowany na czarno dach, wykończone na czarno nakładki lusterek zewnętrznych, otwory wentylacyjne przedniej części nadwozia i tylny spojler. W tej kolorystyce można mieć też dostępne w standardzie 20-calowe felgi.
Od zeszłego roku wszystkie wersje gamy modelu Kuga można wyposażyć w elementy podnoszące komfort długich podróży. To m.in. regulowane na 18 sposobów fotele kierowcy i pasażera, które zyskały atest organizacji Aktion Gesunder Rücken e.V. (Kampania na rzecz Zdrowszych Pleców), czyli wiodącej organizacji, zajmującej się walką ze schorzeniami kręgosłupa. Ceny Forda Kuga PHEV zaczynają się od 174 500 zł, co przy zastosowanych technologiach jest atrakcyjną ceną.
Źródła: Ford, JATO Dynamics