Jak Omoda 5 sprzedaje się w Hiszpanii?
Cennik Omody 5 w Polsce zaczyna się od 115 500 zł, co już stawia go na uprzywilejowanej pozycji patrząc na wyposażenie. Co ciekawe, w Hiszpanii benzynowa wersja potaniała do zaledwie 22 990 euro. To w przeliczeniu daje kwotę tylko 98 tys. zł. Kompaktowy SUV chińskiego koncernu Chery zbiera teraz owoce tej wyjątkowej oferty.
Według danych analityków z Dataforce, Omoda 5 na rynku hiszpańskim miała 2 553 rejestracje w pierwszym półroczu. To więcej niż znane marki oferujące większą liczbę modeli jak Alfa Romeo, Land Rover czy Honda. Omoda wyprzedza też swojego chińskiego rywala BYD i jest bardzo blisko wyniku Porsche. To kolejny przykład tego, że niska cena potrafi szybko napędzić sprzedaż nawet dla mniej znanej marki w Europie.
Europejska ekspansja obejmuje fabrykę w Europie
Koncern Chery zamierza szybko podbijać kolejne rynki w Europie. W tym roku oprócz Polski oferta chińskich SUV-ów obejmie też Włochy i Wielką Brytanię. Omoda 5 pojawi się też docelowo także w Holandii, Belgii, Szwecji i niektórych krajach Europy Wschodniej. Oprócz Omody 5 w wersji benzynowej i elektrycznej, Chery uruchomi też sprzedaż swojej marki premium Jaecoo. Ten brand będzie obecny również w Polsce.
Ryzyko utrzymania się wysokiego cła na samochody produkowane w Chinach już sprawiło, że koncern uruchomi zakład w Europie. Modele Omoda 5 oraz Jaecoo 7 będą składane w fabryce pod Barceloną, którą Chery przejęło od Nissana. Europejska oferta wkrótce powiększy się o elektryczną Omodę E5. Przewidziane są także napędy hybrydowe i hybrydy typu plug-in. Wersję PHEV zyskają większe SUV-y Omoda 7 (także jako pełny elektryk) i Omoda 9. Tradycyjna hybryda (HEV) zadebiutuje z kolei w Omodzie 3.