W przypadku oceny jazdy CR sprawdził, jak dobrze zawieszenie samochodu izoluje pasażerów od niedoskonałości drogi, takich jak dziury, jednocześnie utrzymując pojazd w miejscu. Jeśli chodzi o drugi czynnik, mierzono hałas wiatru, opon, drogi i silnika. Pozycja za kierownicą jest ciekawym wskaźnikiem, ponieważ znacznie różni się w zależności od typu sylwetki.
Użyteczność koncentruje się na funkcjonalności elementów sterujących wewnątrz pojazdu. Do tego dochodzi to, jak bardzo lub jak mało kierowca ma trudności z korzystaniem z podstawowych elementów sterujących i dostępem do nich. Komfort siedzenia jest dość oczywisty. Z kolei dostęp koncentruje się oczywiście na wielkości otworów drzwiowych. Chodzi o to, aby upewnić się, że większość osób o najwyższym poziomie mobilności może łatwo wsiadać i wysiadać.
W większości kategorii pod uwagę brany był jedynie najwygodniejszy pojazd w kategorii wielkości i samochód zajmujący drugie miejsce. Oto jak prezentuje się zestawienie przygotowane przez Consumer Reports.
Wyniki:
- Najwygodniejsze kompaktowe SUV-y: Honda CR-V i CR-V Hybrid
- Kompaktowe SUV-y: Hyundai Tucson Hybrid i Toyota RAV4 Prime
- Najwygodniejsze średniej wielkości auto z dwoma rzędami siedzeń: Subaru Outback i Ford Edge
- Najwygodniejszy średniej wielkości samochód z trzema rzędami siedzeń: Subaru Ascent i Kia Telluride
- Najwygodniejszy sedan: Subaru Legacy i Honda Accord Hybrid
- Najbardziej komfortowy luksusowy kompaktowy SUV: BMW X3 i Audi Q3
- Najbardziej komfortowy luksusowy SUV średniej lub dużej wielkości: BMW X5 xDrive 50e PHEV i BMW X7 40i
- Najwygodniejszy luksusowy samochód: Audi A6 i Audi A4