Wyskoczył w ostatniej chwili, zanim Ferrari wpadło do stawu
Właściciel Ferrari 488 GTB zakupił swój supersamochód w czerwcu 2019 roku, a rok później przeżył w nim niezapomniane chwile. Kiedy wjeżdżał nim na podjazd swojego domu, samochód był na pierwszym biegu. W chwili kiedy wcisnął pedał hamulca, stało się coś, czego kompletnie się nie spodziewał.
Hamulce zawiodły i właściciel w ostatniej chwili wyskoczył z samochodu, zanim ten trafił do pobliskiego stawu. Ta historia go nie zniechęciła. Przyjął kolejne egzemplarz, w zastępstwie własnego licząc, że następny używany egzemplarz 488 GTB będzie niezawodny.
Niestety bardzo się rozczarował, bo wkrótce zobaczył komunikat o niskim poziomie płynu hamulcowego i sugestię by powoli jechał do serwisu dealera.
Dwa incydenty zagrażające życiu to było stanowczo za dużo
Zakupione w czerwcu 2020 używane Ferrari 488 GTB od dealera w Illinois (USA) i kolejne od dealera z Atlanty zawiodły bohatera tej historii. To ostatecznie skłoniło go do wniesienia pozwu przeciwko producentowi do Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych dla Dystryktu New Jersey, w dniu 30 grudnia.
W skardze do NHTSA napisał m.in :
Po przycholowaniu zastępczego Ferrari od Continental Ferrari, pojawił się ten sam komunikat, że płyn hamulcowy wyciekł, co spowodowało awarię zastępczego samochodu”.
Jak pisze nasz bohater komunikat „niski poziom płynu hamulcowego – jedź powoli do dealera” dał mu złudne poczucie bezpieczeństwa. Można z niego wywnioskować, że samochód pomimo awarii nadal może bezpiecznie się poruszać, a hamulce działają prawidłowo.
Ferrari uruchomiło akcję serwisową dla 10 000 samochodów w NHTSA 29 października 2021.r. Producent stwierdził, że nie był świadomy pierwotnej przyczyny niebezpiecznego problemu z hamulcami.
Jedyną wadliwą rzeczą wskazaną w raporcie jest zespół wspomagania hamulców. Dostarcza go znana na rynku firma motoryzacyjna Robert Bosch GmbH z Niemiec.
Zgodnie z pozwem, właściciel nie zdecydowałby się na zakup Ferrari 488 GTB, gdyby producent mu powiedział, że hamulce nie działają tak, jak trzeba i generują problemy zagrażające życiu. W tej klasie samochodów nie powinno dochodzić do takich sytuacji.
https://wrc.net.pl/mh-komu-jeszcze-potrzebne-ferrari-kiedy-moze-miec-takie-porsche-ten-wyscig-wyjasnia-wszystko-wideo