Dla Dacii ten wynik nie jest pocieszeniem
Udział sprzedażowy na rynku samochodów w Europie jest dla Dacii wciąż powodem do zadowolenia. Sandero wciąż znajduje wielu nabywców. W samej Hiszpanii tylko w kwietniu zakupiono ponad 8000 samochodów. To świetny wynik biorąc pod uwagę, że ma tam mocnego konkurenta w postaci Seata Arona.
Grupa Renault ma teraz jednak na uwadze innego konkurenta. Ten może być głównym problemem dla rumuńskiego producenta. Świadczy o tym coraz większe zainteresowanie jego ofertami i nowa niższa cena jego modeli. Jest szansa, że szybko stanie się synonimem niskiej ceny i niezłej jakości, tak jak Dacia. To zaś oznacza zwiększenie swojego udziału na rynku w Europie, a dla Dacii silną konkurencję.
Walka o najlepiej sprzedający się model w Europie w 2023 roku dopiero się zaczyna. Producent należący do Grupy Renault oczywiście chce zachować swoje miejsce na podium. Jednak w przeciwieństwie do tego, co działo się do niedawna, ma coraz silniejszą konkurencję. Czytaj także:Ta wiadomość to prawdziwy kubeł zimnej wody dla amatorów Dacii Duster. Nie tego oczekują od marki
Teraz dają zniżkę o wartości 13400 złotych
Dla klientów indywidualnych synonim niskiej ceny i niezłej jakości nie będzie miał niedługo skojarzenia jedynie z Dacią. To dlatego, że nikt inny, jak brytyjska marka wspina się po drabinie sprzedażowych rankingów, zyskując coraz lepszą pozycję w gronie modeli budżetowych w Europie.
Model MG ZS osiągnął doskonałe wyniki sprzedaży już w kwietniu ubiegłego roku. To co prawda znacznie mniejsza cyfra, niż w przypadku Dacii Sandero, ale jeśli wziąć pod uwagę wszystkie rejestracje w Dacii już go mają na oku. Obecnie można go kupić ze sporą zniżką w wysokości 3000 euro. Tym samym kupno nowego samochodu w cenie poniżej 63 000 złotych w wersji podstawowej, staje się coraz chętniej wybieraną opcją. Pomimo tego, że tylko w samej Hiszpanii Dacia Sandero jest tańsza o 2000 euro.
Samochód od MG coraz częściej oferuje się też w Polsce. Za egzemplarz MG ZS, z silnikiem 1.5 VTI-tech o mocy 105 KM i w wersji Comfort z 2022 roku trzeba zapłacić 105 000 zł.
Chińczycy bardzo mocno chcą zaistnieć na europejskim rynku motoryzacyjnym. Wszystkie modele oferowane przez MG modele świetnie sobie radzą. Nie tylko w Azji, ale także w wielu krajach Europy: Norwegii, Danii, Hiszpanii, czy Niemczech. Ponadto chińskie hybrydy mają świetny stosunek jakości do ceny. To oznacza, że nie tylko w Dacii mają problem, ale także w Toyocie.