Volkswagen świętuje pierwszego europejskiego Tayrona w Wolfsburgu
Wraz z pojawieniem się Tayrona Volkswagen spełnia swoje marzenie o tym, by w fabryce w Wolfsburgu zjeżdżały z taśm produkcyjnych jedynie jego modele. Pierwszy egzemplarz nowego SUV-a z oferty producenta zjeżdża z taśm produkcyjnych zaraz po tym, jak fabryka pożegnała Seata Tarraco. Obecnie produkcja koncentruje się na konfiguracjach mechanicznych Tayrona w kolorach i wyposażeniu zaprojektowanym na miarę oczekiwań klientów. To dlatego, że trafią do europejskich dealerów jako pojazdy demonstracyjne. Egzemplarze dla pierwszych klientów dotrą do salonów wiosną 2025 roku.
Będąc naturalną ewolucją Tiguana Allspace, nowy Tayron, który zapoczątkował produkcję modelu, zjeżdża z taśmy z wyrafinowanym metalicznym fioletowym lakierem. Pod maską ma zaś 2,0-litrowy silnik TDI.
Wiadomo, że nowa gwiazda segmentu SUV Volkswagena jest ogólnie dostępna w siedmiu wariantach silnikowych. Wśród nich nie zabraknie wariantów z etykietą eko. Tayrona będzie można zamówić na przykład w jednej z dwóch wersji hybrydowych typu plug-in, wyposażonych w najbardziej zaawansowaną technologię PHEV w grupie. Ci, którzy stawiają na wydajność, otrzymają wówczas rodzinny model z zasięgiem elektrycznym do 100 km i w wersji 5 lub 7-miejscowej. W efekcie mogą pokonać 850 kilometrów bez konieczności tankowania.
Nowy SUV będzie czwartym modelem produkowanym w Wolfsburgu
Wraz z pojawieniem się Tayrona fabryka w Wolfsburgu produkuje obecnie cztery modele przeznaczone wyłącznie na rynek europejski. Oprócz nowego SUV-a fabryka produkuje Tiguana, Golfa i Golfa Varianta, w tym mocne wersje sportowe oznaczone R. Większy wybór w ofercie producenta to na pewno decydujący krok, jeśli chodzi o skoncentrowaną strategię produkcji.
Nowy model w polski cenniku startuje od 180 290 zł z silnikiem diesla o mocy 115 KM. Lista standardowego wyposażenia jest długa. Jeśli chodzi o najciekawsze elementy, jakie na niej znajdziemy, to warto wymienić między innymi:
– Active Info Display Basic – Cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym,
– bezprzewodowy App Connect – widok ekranu smartfona na ekranie nawigacji Discover Media,
– Park Assist – system wspomagania parkowania z czujnikami parkowania z przodu i z tyłu,
– System Rear Assist – kamera cofania,
– tempomat adaptacyjny ACC,
– wyświetlacz systemu infotainemt 12,9″,
– klimatyzację „Climatronic”, regulowaną automatycznie, 3-strefową z panelem do sterowania z tyłu,
– kierownicę multifunkcyjną obszytą skórą z łopatkami do zmiany biegów,
– oświetlenie Ambient z paletą 10 kolorów,
– regulowaną podłogę bagażnika,
– szereg systemów bezpieczeństwa i asystentów jazdy.
Mnogość opcji konfiguracji i szereg funkcjonalności czynią Tayrona ciekawą alternatywą dla rywali w modnym segmencie. Ponadto bogate wyposażenie podstawowe stawia go na szczycie modeli szytych na miarę potrzeb klientów. Duża przestrzeń i wielki bagażnik to dodatkowy atut. Nie tylko dla większych rodzin. Ponadto nowy język projektowania czyni go atrakcyjniejszą opcją dla pozostałych SUV-ów Volkswagena. Nie jest tajemnicą, że dla marki debiut modelu to nadzieja na lepszą przyszłość.