Toyota Yaris Cross trafia na barierę. Oszczędny hybrydowy SUV rywala oferuje teraz znacznie więcej za mniej i podbija sprzedaż

Poszukujący oszczędnego samochodu w modnym segmencie miejskich SUV-ów mają dziś spory wybór. Pierwszym jest Toyota słynąca z wydajnych solidnych pojazdów. Rywale jednak nie śpią, wzbogacając swoją ofertę modeli o nowe wersje hybrydowe. To daje klientom z mniejszym budżetem możliwość zaoszczędzenia na kupnie nowego samochodu bez oszczędzania na wydajności.

Toyota Yaris Cross ma mocnego rywala w gamie Citroena - C3 Aircross SUV
Podaj dalej

Toyota Yaris doczekała się konkurenta o mocy 136 KM i zużyciu 5,6 l/100 km

Prawdą jest, że Toyoty w Polsce jest bezkonkurencyjna. To marka pierwszego wyboru przedsiębiorców, którzy stanowią w Polsce dominującą grupę klientów salonów. Klienci indywidualni też nie stronią od salonów Toyoty, ale chętniej sięgają do oferty konkurencji. Konkurencyjną alternatywę dla Toyoty Yaris Cross znajdują w gamie modeli Citroena.

C3 Aircross Hybrid dzięki mocy 136 KM (230 Nm) i zużyciu paliwa na poziomie 5,6 litra na 100 km, to SUV stanowiący świetny plan B dla Toyoty Yaris Cross oraz Renault Captur. Poszerzenie gamy modelu o nową wydajną wersję dało francuskiej marce możliwość podbicia sprzedaży. Teraz w gronie zwycięskich wersji benzynowych i elektrycznych jest C3 Aircross Hybrid, wyróżniający się niskim spalaniem.

Mechanicznie to miejski SUV wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, wspomagany przez 48-woltowy układ mikrohybrydowy MHEV. To połączenie pozwala na zwinną i wydajną jazdę. O komfort podróżowania dba 6-biegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów e-DCS6. Model z napędem na przednie koła przyspiesza do setki w zaledwie 8,8 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 192 km/h.  Toyota Yaris Crossy ma wyraźnie gorszą dynamikę, choć oba modele mają zbliżone zużycie paliwa.

nowy-suv-citroen-c3-aircross
fot. Citroen

Wydajny z C3 Aircross etykietą eko wygrywa z Toyotą funkcjonalnością

Citroën C3 Aircross Hybrid oprócz tego, że jest jedną z najbardziej wydajnych opcji w swoim segmencie, to jest także lepszym wyborem dla poszukujących funkcjonalności.

Ceny modelu zaczynają się od 113 800 zł, ale teraz można go kupić taniej w jednym z dwóch poziomów wyposażenia: Plus i Max. Jeśli chodzi o pierwszy najtańszy, to imponuje listą funkcjonalności, które obejmuje m.in.:
– wiele poduszek powietrznych,
– wyświetlacz Head-Up,
– reflektory LED,
– fotele i zawieszenie Citroen Advanced Comfort,
– 17’calowe felgi,
– automatyczna klimatyzacja,
– 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego,
– Android Auto i Apple CarPlay,
– stację dokującą na smartfona i gniazdo USB C,
– tylne czujniki parkowania, kamerę cofania,
– kompletny pakiet bezpieczeństwa.

W zasobach dealerów znajdziemy teraz ten wariant SUV-a za 112 300 zł. Ponadto najwyższy  poziom wyposażenia Max, którego cena wynosi teraz jedynie 119 700 zł stanowi najciekawszą alternatywę dla modelu Toyoty. To dlatego, że kompletnie wyposażona z szeregiem systemów bezpieczeństwa i pełna funkcjonalności pozwala na komfortowe użytkowanie modelu.

Ze względu większy bagażnik, lepszą dynamikę, oświetlenie LED i niskie zużycie paliwa hybrydowy C3 Aircross jest bardzo mądrym wyborem dla poszukujących miejskiego SUV-a.

Nowy hybrydowy SUV Citroena to idealny plan B dla Toyoty Yaris Cross
zdjęcie: Anatol Gottfried @ Continental Productions/ materiały prasowe Citroen
nowy-suv-citroen-c3-aircross
fot. Citroen

Przeczytaj również