To nie Toyota, ale jest idealną opcją dla drogich SUV-ów premium. Praktyczna z etykietą eko robi furorę na ulicach

Ci, którzy chcieliby pochwalić się statusem i modnym nadwoziem zwykle sięgają po SUV-y marek tj. Audi, Mercedes czy BMW. Bardziej praktyczni sięgną po hybrydowe modele, jakie oferuje Toyota. Trudno tu jednak o porywający design. Dlatego kompaktowy SUV z włoskim DNA i hiszpańskim designem jest dobrą opcją łączącą luksus i zrównoważony rozwój.

Alfa Romeo Junior ma etykietę eko jak Toyota
Podaj dalej

Włoski SUV z etykietą to obecnie bestseller marki

Co się stanie, kiedy połączymy hiszpański design z włoskim DNA? Otrzymamy SUV-a wobec którego nikt nie pozostanie obojętnym – Alfa Romeo Junior. Najnowsza propozycja włoskiej marki o niepowtarzalnym charakterze, łączący w sobie odważny design i wyjątkową dynamikę jazdy. Przy czym zaprojektowano go tak, aby nie musiał niczego się wstydzić i mógł konkurować LBX Lexusa, czy Mercedesem GLA. Odważny design i atrakcyjny cennik nie wymagał żadnych poświęceń względem dynamiki jazdy i wydajności.

Dzięki swoim rozmiarom można liczyć na doskonałą zwrotność podczas jazdy w mieście i niezły bagażnik, którego pojemność waha się od 400 litrów do 1265 litrów.

Jeśli chodzi o mechanikę, to pod maską włoskiego SUV-a znajduje się silnik o poj. 1,2 l i mocy 136 KM (230 Nm). Pracuje on w połączeniu z 48-woltowym motorem elektrycznym P2 o mocy 21 kW, a 6-stopniowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów (DCT), zapewnia wydajny rozkład mocy i płynną zmianę biegów.

W rezultacie Ala Romeo Junior z napędem na przednie koła i etykieta eko osiąga setkę w czasie 8,9 sekundy i uzyskuje maksymalną prędkość 206 km/h. Dlatego Włosi uczynili swojego SUV-a zrównoważoną, praktyczną opcją na co dzień bez rezygnacji z designu.

Alfa Romeo Junior
Nowa Alfa Romeo Junior zdobyła nagrodę „Design Trophy” magazynu AUTO ZEITUNG

Toyota ma w nim mocnego konkurenta dla Lexusa LBX

Kiedy Alfa Romeo Junior pojawiła się na rynku Toyota musi z nim rywalizować swoim luksusowym Lexusem LBX. Kompaktowy SUV wyróżnia się nie tylko stylem, ale także zaawansowaną technologią i wydajnością mechaniczną. Te cechy pozycjonują go jako bezpośredniego rywala w segmencie luksusowych kompaktowych SUV-ów.

Jeśli chodzi o wyposażenie, to Alfa Romeo Junior już w wersji podstawowej za 129 600 zł wyposażono m.in. w takie elementy jak:
– 17-calowe felgi aluminiowe,
– eleganckie światła LED
– system informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10,1 cala z poleceniami głosowymi, dwoma portami USB, Bluetooth i bezprzewodowym Android Auto i CarPlay,
– adaptacyjny tempomat,
– automatyczną klimatyzację,
– tylne czujniki parkowania.

Model wyróżnia się także ekskluzywnym systemem Alfa™ DNA, który umożliwia regulację dynamiki jazdy w trzech trybach: Dynamiczny, Naturalny i Efficiency.

DYNAMIC jest skrojony na miarę sportowych wrażeń z jazdy. Zapewnia wydajny rozkład mocy, błyskawiczną zmianę biegów, maksymalną zwinność i pełną kontrolę na drodze. NATURAL to tryb, który świetnie się sprawdzi się podczas codziennych przejazdów, harmonijnie łącząc moc i komfort. ADVANCED EFFICIENCY jak nazwa wskazuje opracowano z myślą o maksymalnym zwiększeniu wydajności i zasięgu na napędzie elektrycznym. Rzecz jasna bez uszczerbku dla komfortu podróżowania.

Z ceną zaczynającą się od 129 600 zł i dwoma pakietami wyposażenia do wyboru: Techno Lite, Premium w cenie 12 000 zł Alfa Romeo Junior stanowi bardzo dobrą alternatywę dla luksusowych modeli. Zakup samochodu można sfinalizować korzystając m.in. z abonamentu SimplyDrive. To promocyjna oferta, z której mogą skorzystać klienci indywidualni. Wówczas pojazd odzwierciedlający włoską esencję można spłacać w niskich miesięcznych ratach.

SUV Alfa Romeo Junior nie jest jak Toyota w pełni hybrydowy ale z technolgią MHEV jest dobrą opcją
kompaktowy SUV ma niezły bagażnik, którego pojemność waha się od 400 litrów do 1265 litrów
Alfa Romeo Junior ładowarka indukcyjna
foto: media Stellantis
system Alfa DNA
System Alfa DNA wpływa na sposób funkcjonowania silnika, na układ hamulcowy i kierowniczy, na zawieszenie i skrzynię biegów foto: media Stellantis

Powyższa publikacja stanowi subiektywną ocenę oferty producenta i nie stanowi płatnej promocji.

Przeczytaj również