To kolejny SUV, który będzie bestsellerem. Kia wstawi go do salonów w 2025 roku

Koreańska marka Kia znajduje się w czołówce najbardziej popularnych wśród Polaków, a SUV ze znakiem firmowym tego producenta to częsty widok na ulicach. W tym segmencie ma wiele udanych modeli , które generują spory zastrzyk gotówki dla azjatyckiego producenta. Ci, którzy zdecydują się na SUV-a z napędem elektrycznym najczęściej zmierzają do salonów Kia. Już wkrótce znajdą tam kolejny model. Już wiadomo, że ma wszystko, by stać się bestsellerem.

Kia EV5
Podaj dalej

Po EV9 i EV6 Koreańczycy wstawią do salonów nowy model – to SUV EV5

Modele w nadwoziu SUV od Kia: EV9 i EV6 to top słupków sprzedażowych azjatyckiego producenta. Kiedy dobrze je poznaliśmy, Koreańczycy zaprezentowali kolejny model -EV 5. Już wiadomo, że będzie konkurował z europejskimi markami w segmencie o największym wolumenie sprzedaży.

Firma pokazała nowego kompaktowego w 100% elektrycznego SUV-a podczas pierwszego dnia firmowych obchodów Dni EV. Wiadomo już, że trafi do europejskich salonów w 2025 r. W rezultacie klienci zyskają kolejny świetny samochód w ulubionym nadwoziu.

Kolejna dobra wiadomość, to ta, że w najbliższej przyszłości będzie można sobie wybrać coś dla siebie wśród nowych modeli o średniej i małej wielkości. To dlatego, że azjatycka oprócz tego, że zadebiutuje nowym gorącym SUV-em na rynku, to zamierza posiadać w swoim katalogu 15 nowych modeli elektrycznych. To do 2027 roku, więc ci, którzy wstrzymali się z zakupami nowego samochodu, mogą liczyć na coś specjalnego od ulubionej marki.

Nowa elektryczna Kia EV5 to SUV, który już jest skazany na sukces. Ważny w strategii Kia w segmencie elektrycznym na tyle, by wyznaczać przyszłość azjatyckiej firmy. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku modeli Sportage. Poznaliśmy go bardzo dobrze i wiemy, że nadal świetnie się sprzedaje. Oto co o nim już dziś wiadomo.

Więcej niż dobre wyposażenie i dwa do wyboru akumulatory

Nowa Kia EV5 to SUV, którego Koreańczycy opracowali na specjalnej elektrycznej platformie Kia E-GMP. Wiadomo, że jeśli chodzi o napęd, to klienci wybiorą ten na przednie koła i mocą 160 kilowatów, albo ten na wszystkie koła z mocą dodatkową 70 kW na tył.

Do wyboru będą również dwa rodzaje akumulatorów: standardowy 58 kWh i 81 kWh. Każdy z nich można według zapowiedzi producenta załadować od 30% do 60% a czasie 27 minut. To kluczowa dla klientów informacja, podobnie jak ta dotycząca zasięgu.

Wiadomo, że model przygotowany na rynek chiński w standardzie przejedzie 530 km na jednym ładowaniu. Większy akumulator zwiększy ten dystans do 720 kilometrów. To oznacza, że chętnych nie będzie brakowało, jeśli dojdzie do tego dobre wyposażenie i jak zawsze niewygórowana cena. Jeśli chodzi o to pierwsze, to we wnętrzu rządzi elegancki minimalizm.

Kia EV5 ma na pokładzie dwa 12,3-calowe ekrany dotykowe zintegrowane z 5-calowym wyświetlaczem centralnym. To ważny element w strategii marki, która dąży do tego, by przyciski we wnętrzu samochodu stanowiły jedynie akcent. To co zachwyci przyszłych klientów to fakt, że nowy SUV marki posiada m.in. innowacyjną technologię – Kia Digital Key 2. Aktywacja pozwoli przyszłym nabywcom na uruchomienie systemu zdalnego parkowania. Kierowca nie będzie musiał nawet przebywać w samochodzie, aby ten samodzielnie tę czynność wykonał.

kia suv ev5
Kia EV5 – materiały producenta

Nie tylko nowy SUV, Kia pokazała jeszcze dwa inne modele elektryczne: EV3 i EV4

Dni EV organizowane przez markę w Korei Południowej stały się okazją do tego, by pokazać, iż marka ma zanadrzu dwa kolejne modele. Koncepcyjne EV3 i EV4.
To kolejne elementy układanki dla strategii marki, jeśli chodzi o elektryfikację katalogu dla klientów. Chociaż prezentowane jako wersje koncepcyjne, to wiadomo, że zadebiutują w niedalekiej przyszłości.

Model EV3 trafi do segmentu małych SUV-ów. Ta część rynku cieszy się rosnącym zainteresowanie, więc taki samochód w wersji produkcyjnej znajdzie wielu klientów. Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku koncepcyjnego EV4. To jak widzimy poniżej, już nie SUV, a czterodrzwiowa limuzyna o innowacyjnym designie. To widać już na pierwszy rzut oka w pionowo rozmieszczone reflektory. Wnętrze, jak przystało na limuzynę kusi nowymi technologiami i luksusową powierzchnią.

Producent już zapowiedział, że zamierza do 2025 posiadać osiem zakładów produkcyjnych, by móc bez zbędnej zwłoki oferować swoje modele klientom w Europie. Do oferty specjalnie dla nich oferowanej trafią małe i średnie pojazdy elektryczne. Co wiadomo, jeśli chodzi o ceny?

Kia musi „bardzo głęboko” przestudiować, w jaki sposób dalej obniżać ceny pojazdów elektrycznych. To dla nas bardzo ważne; jak możemy wyprodukować na rynku pojazdy poniżej 25 000 dolarów. Być może w przyszłości będziemy potrzebować innych strategii sprzedaży, takich jak sprzedaż pojazdów bez akumulatora, które kupujący będą mogli następnie wypożyczyćpowiedział dziennikarzom podczas wydarzenia, które odbyło się w mieście Yeoju, dyrektor generalny Ho Sung Song.

Nie ma wątpliwości co do tego, czy Kia dobrze przemyślała swoją strategię. Wiadomo, że najdroższy element w samochodzie elektrycznym to właśnie akumulator. Dla marki, która według SNE Research, zajmuje dobre 7 miejsce na świecie, jeśli chodzi o samochody elektryczne w 2023 r., jest ona kluczowa. Nie jest bowiem tajemnicą, że chiński BYD rośnie w siłę. To właśnie ta marka jest obecnie numerem jeden, jeśli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych. Czytaj także: Kia świetnie wycelowała z tym samochodem. To będzie wielkie boom, kiedy z tą ceną pojawi się na rynku

Kia EV5
Kia EV5 – materiały producenta
Kia EV3
Kia EV3 – materiały producenta
Kia EV4
Kia EV4 – materiały producenta

Przeczytaj również