Najjaśniejszą gwiazdą oferty Audi w 2024 roku wcale nie jest SUV
Podsumowanie wyników sprzedaży Audi wyłania nieoczekiwanie gwiazdę, którą nie jest SUV. To dość zaskakujące biorąc pod uwagę fakt, że Europejczycy nadal preferują ten typ nadwozia, dokonując zakupu samochodu.
Nie jest tajemnicą, że marka z Ingolstadt ma w cenniku świetny model Q3 w modnym nadwoziu, który dla wielu był preferowaną opcją, czy nieco większe Q5. Ten pierwszy SUV, choć wcale nie tani znalazł się na drugiej pozycji najchętniej kupowanych w 2024 r. pojazdów marki w Europie. Decyduje o tym niewątpliwie relacja ceny i wyposażenia, a także świetny design, wszechstronny charakter i komfort podróżowania. Dla tych, którzy nie potrzebują dużego SUV-a stanowi bardzo dobrą spalinową opcję premium do miasta i na dalsze wycieczki. Rok 2024 Audi zamyka sprzedażą 79 000 sztuk modelu Q5 w Europie.
Trzecie miejsce sprzedażowego podium w 2024 roku należy do elektrycznego SUV-a Audi Q4 e-tron. Być może jest to zasługa wprowadzenia do cennika wersji z mniejszą baterią pozostającej nieco bliżej wielu portfeli. Nie jest tajemnicą, że podbicie sprzedaży modeli elektrycznych w Europie wymaga kompromisów.
Model jest szyty na miarę tych, którzy nie boją się nowego napędu. Kryje w sobie ogromną przestrzeń, pozwala na bezproblemowe parkowanie i zawracanie tam, gdzie nie wszyscy jego rywale się zmieszczą, co udało nam się przetestować. W 2024 roku Audi sprzedało w Europie 57 000 sztuk tego elektrycznego SUV-a. Niespodziewanie podium w Europie zdobywa kompaktowy model, który marka premium niedawno mistrzowsko odświeżyła.
Odnowione A3 jest numerem jeden garaży w Europie
Liczba dostaw pojazdów niemieckiej marki premium w Europie (z wyłączeniem Niemiec) była prawie o 6 procent niższa niż w 2023 roku. Sprzedażowe podium należy do modelu Audi A3, który zamyka rok 2024 dostawą 84 000 sztuk.
Kompaktowy miejski model odnowiony w ubiegłym roku może się pochwalić nie tylko nowym designem i technologiami, ale także etykietą eko. Topowy model otrzymał bowiem nowego hybrydowego członka w rodzinie modelowej- TFSI e.
Hybrydowe Audi A3 oferowane w dwóch wersjach 40 i 45 TFSI e jest wydajne. Dodatkowo dzięki funkcji boost w trybie Auto Hybrid można wykorzystać pełną moc systemu, czerpiąc radość z jazdy. Audi A3 PHEV w cyklu mieszanym z rozładowanym akumulatorem zużyje 4,9–5,4 l paliwa na 100 km. Oferta modelu obejmuje dodatkowo wersję A3 allstreet, która jest w sam raz dla miłośników większego prześwitu. Nie znajdziemy jej w polskim katalogu w wersji TFSI e, ale taka jest oferowana w Niemczech. Łączy w ten sposób modne nadwozie w wydajnym modelu.
Na świecie wśród najchętniej kupowanych modeli Audi podobnie jak w Europie jest Q4 e-tron. Na całym świecie dostarczono blisko 108 000 egzemplarzy SUV-a. Wśród modeli spalinowych uznaniem cieszyły się modele:
– Q5 (298 000 sprzedanych sztuk),
– A6 (244 000 sprzedanych sztuk),
– Q3 (215 000 sprzedanych sztuk).
W Polsce największą gwiazdą oferty marki jest SUV Q5 (5021 sprzedanych sztuk). Tuż za nim na podium znalazł się model A4, który zniknie z oferty producenta w wersji spalinowej. Na taki zakup zdecydowało się 4853 klientów. Ostatnie miejsce na podium należy zaś do SUV-a Q3 (4296 sprzedanych samochodów).
Powodem do zadowolenia jest wynik Audi Sport w USA, gdzie ponad 9000 dostaw stanowi najlepszy wynik w historii (+4%).