Nowy SUV od BYD ma ukraść rynek Modelowi Y od Tesli
Premiera modelu o nazwie Sea Lion 07 od BYD zbliża się wielkimi krokami. Dzięki nowym szkicom wiemy, jak będzie wygląda ten elektryczny SUV. W całej okazałości zobaczymy go jednak dopiero 17 listopada br. BYD pokaże go światu w ramach Guangzhou Auto Show. To nie przypadek, bo na początek producent zamierza go oferować klientom z Chin.
Szczegółów na temat nowego Sea Lion 07 jeszcze nie ujawniono, ale spodziewamy się, że będzie oparty na platformie E 3.0, która jest częścią serii Ocean od BYD. Projekt, aczkolwiek jeszcze w formie szkicu wygląda świetnie. To nie powinno dziwić skoro jego autorem jest nikt inny jak designer, który ma na koncie współpracę z takimi markami jak Audi, Lamborghini, czy Seat. Liczymy, że oryginalna wersja już nie na papierze będzie tak samo świetna, jak szkic Wolfganga Eggera. Zdjęcia szpiegowskie zdobyły już chińskie media, ale są one nadal w kamuflażu.
Chińskie media donoszą o świetnej cenie za taki samochód
Nowy SUV, którym BYD zamierza ukraść klientów Tesli Model Y, może mieć dużą przewagę dzięki cenie zakupu. Samochód ma na celu ukraść udział w rynku bestsellerowi Tesli. Portal „Car News China” spekuluje, że ten dobrze wyglądający SUV może kosztować w wersji podstawowej jakieś 190 000 junanów. To by oznaczało, że nie dość, że lepiej wygląda to będzie tańszy od Tesli. Takiej nie da się kupić za nieco ponad 110 tys. zł.
Chińczycy poważnie myślą o ataku na Teslę, a Model Y odnosi sukcesu na rynku pojazdów elektrycznych. To oznacza, że BYD musi oferować jeszcze coś więcej niż świetny wygląd i dobrą cenę.
Na razie jeszcze nie wiemy, czy BYD Sea Lion 07 będzie oferowany jeszcze gdzieś indziej, niż tylko w Chinach. Jednakże, biorąc pod uwagę apetyt Chińczyków na pozycję Tesli, to oznacza, że trafi przynajmniej na tamtejszy rynek. Nie jest już tajemnicą, że BYD zamierza zbudować swoją pierwszą fabrykę w Europie. Jak informował „Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung”, BYD wybrał już nawet lokalizację – Węgry.
ciąg dalszy publikacji pod grafiką
BYD jest coraz chętniej wybieranym producentem w Europie, co widać w wynikach sprzedaży samochodów chińskiego producenta. Zdobycie pozycji Tesli nie wydaje się szczególnie trudne jeśli weźmiemy pod uwagę, że Tesla zanotowała wynik 1,32 mln pojazdów po trzech kwartałach, a BYD ok.1,10 mln (pojazdy w 100% elektrycznych). Widać zatem, że przewaga amerykańskiego producenta już znacznie maleje.
W październiku BYD sprzedał 301 833 egzemplarzy pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Z tego większość trafiła na rynek chiński. Nie jest jednak tajemnicą, że BYD przywiązuje coraz większą wagę do modeli eksportowanych na inne rynki. Tu zbliża się coraz bardziej do wartości dwucyfrowej, co już dostrzegła konkurencja. Nie tylko od Tesli.
BYD Sea Lion 07 to nie jedyna nowość w ofercie chińskiego producenta. Będzie miał najlepiej wyglądającego w gamie modeli kuzyna – Song L. W przedsprzedaży ma on kosztować niecałe 159 tys. zł.