Fiat przywróci napęd na cztery koła w swojej nowej Grande Panda
Wczorajszy komunikat Stellantis oznajmia, że Włosi są gotowi odzyskać wspaniałe dziedzictwo Pandy. Grande Panda, czyli nowe wcielenie kultowego modelu o wspaniałej historii wraca do oferty ze spektakularnym cennikiem, który ukradnie sprzedaż Dacii i chińskim rywalom.
Wiemy, że nowy miejski SUV Włochów przyjedzie do salonów w dwóch wersjach mechanicznych: elektrycznej i hybrydowej. Pierwsza o mocy 113 KM z zasięgiem do 320 km, a druga z mocą 100 KM i 48V układem hybrydowym. Gustowne nadwozie o unikalnym designie obejmuje m.in. reflektory PXL LED, obiecuje moc technologii we wnętrzu, czyniąc go atrakcyjną alternatywą dla tanich chińskich modeli i budżetowej Dacii.
O ile wielu ucieszy komfortowe podróżowanie miejskim SUV-em o niepowtarzalnej stylistyce, to fanów marki ucieszy informacja, że oferta Grande Panda przewiduje także pełną przygód wersję nowego FIATA Grande Panda z napędem 4×4. Według dyrektora generalnego marki FIAT, Oliviera Francois, proces ten już trwa. Nie wiadomo jeszcze tylko, czy taki wariant napędu trafi do obu wersji mechanicznych Grande Panda.
Zapytany o to Olivier Francois na gali Samochodu Roku stwierdził: „ Tak, jesteśmy zobowiązani do jego zaprezentowania, ale pytanie brzmi, czy powinien to być samochód hybrydowy, czy elektryczny. Rozważamy wszystkie opcje i wkrótce podejmiemy decyzję”.
Zmodyfikowana platforma włoskiego SUV-a da znacznie więcej przyjemności z jazdy
Wiadomo, że wszystkie trzy generacje FIATA Pandy oferowane były w wersjach z napędem na cztery koła, co dawało im przewagę nad rywalami. Zaprezentowany wczoraj w komunikacie prasowym Fiat Grande Panda bazuje na platformie Smart Car. Ta obsługuje wyłącznie napęd na przednie koła. Jeśli zatem Fiat Grande Panda 4×4 to realny plan, to włoscy inżynierowie muszą zmodyfikować platformę, co jest dość kosztowne.
Dlatego rozważa się rozwiązanie polegające na dodaniu dodatkowego silnika elektrycznego do tylnej osi. Takie rozwiązanie zastosowano m.in. w modelach tj. Jeep Avenger, czy Alfa Romeo Junior Ibrida Q4. W rezultacie nie byłby to napęd 4×4, jaki znamy z poprzednich generacji Pandy.
Cokolwiek Włosi zaproponują, by dać fanom wersję AWD, to na pewno będzie się ona wyróżniać wśród innych wizualną szatą. Większy prześwit i dodatkowe elementy konstrukcyjnymi dodatkowo podkreślą walory terenowe SUV-a.
Kluczem do sukcesu nowej Grande Panda będzie doskonały cennik w doskonałej relacji z nowoczesnym wyposażeniem obejmującym szereg funkcjonalności. Na przykład hak holowniczy w elektrycznej wersji.
W Polsce kupimy wersję elektryczną Grande Panda już za 110 000 zł. Dla tych niegotowych jeszcze na elektryfikacje zakup hybrydowego włoskiego SUV-a to wydatek zaledwie 79 900 zł. Jeśli jednak możesz się wstrzymać z zakupami, to najlepszym wyborem pozostanie wersja z napędem na cztery koła. Warto wiedzieć, że Fiat ma w planach także wersję czysto paliwową z manualną skrzynią biegów. Pozostałe warianty modelu z napędem na przód trafią do salonów już w marcu br.