Nowy elektryczny Peugeot E-408 zajmie najwyższą pozycję wśród modeli segmentu C
Elektryczny Peugeot E-408 stał się dziś rzeczywistością. Tym samym francuska marka ma teraz kolejną świetną propozycję w segmencie elektrycznych crossoverów premium. Po niedawno wprowadzonej wersji hybrydowej modelu 408 będzie dobrym wyborem dla tych, którzy nie boją się nowej technologii napędu.
Wizualnie w pełni elektryczny E-408 nie różni się niczym od pozostałych wersji. Producent zachował czarujący design i linie nadwozia typu fastback. Eleganckimi i dynamicznymi liniami podkreślił efekt klasy premium pojazdu. Znajomy wygląd zewnętrzny zachowano także we wnętrzu, a wiadomo, że styliści i inżynierowie Peugeota traktują je priorytetowo.
Łatwość obsługi pojazdu i ergonomia to podstawa, dlatego i-kokpit Peugeota z 10-calową cyfrową tablicą wskaźników umieszczono nad charakterystyczną małą kierownicą. Na środku deski rozdzielczej Peugeot e-408 znajdziemy drugi ekran m.in. do obsługi bezprzewodowej Android Auto i Apple Car Play. Francuski producent oferuje także fabryczny system nawigacji TomTom, dzięki któremu planowanie podróży i ładowanie samochodu jest znacznie prostsze. System elektrycznego Peugeot e-408 i-Connect® Advanced bierze bowiem pod uwagę szereg informacji, by podróż do miejsca docelowego była idealna pod względem wydajności. Aplikacja e-Routes by Free2move Charge jest także dostępna w pojeździe. Wystarczy podłączyć smartfona do systemu PEUGEOT i-Connect® dostępnego już w standardzie.
Poza wyświetlaczami francuski producent oferuje imponujący pasek dotykowy i-Toggle. Znajdziemy tam 5 konfigurowalnych przełączników, co pozwala na większą wygodę w obsłudze samochodu. Funkcja mirroringu w modelu e-408 jest bezprzewodowa i możliwe jest jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth. Ponadto dla wygody pasażerów w pojeździe znajdują się cztery porty USB-C.
Zasięg powyżej 450 kilometrów to tylko jedna z zalet kompaktowego SUV-a
Jeśli chodzi o wydajność, to oparty na platformie E-EMP2 Grupy Stellantis model wyróżnia się wysoką wydajnością. Dzięki specjalnej, aerodynamicznej konstrukcji (współczynnik oporu powietrza wynosi 0,28) średnie zużycie energii osiąga poziom 15,2 kWh/100 km. Jak zapewnia producent e-408 może przejechać 453 km na jednym ładowaniu.
Elektrycznego SUV-a można prowadzić, korzystając z trzech trybów jazdy: Eco, Normal i Sport. W zależności od wyboru można korzystać z mocy od 170 KM do 210 KM. Ponadto akumulator NMC o pojemności 58,2 użytecznej kWh zamontowany w dolnej części samochodu, obniża środek ciężkości. To w rezultacie zapewnia pewniejsze prowadzenia na drodze, ale to nie koniec zalet eleganckiego e-408.
Przestrzennie model o długości 4,69 m oprócz tego, że pomieści komfortowo do 5 dorosłych pasażerów (rozstaw osi 2,79 m), to oferuje bagażnik o pojemności od 471 do 1545 litrów. Po złożeniu siedzeń można nim przewieźć przedmioty o długości do 1,89 m.
O komfort podróżowania zadba także opcjonalny system AQS (Air Quality System) z systemem uzdatniania powietrza z filtrowaniem zanieczyszczeń i cząstek. O jakości powietrza Peugeot e-408 informuje komunikatem wyświetlanym na centralnym ekranie dotykowym. Jeśli chodzi o standardowe wyposażenie, to trzeba wiedzieć, że Francuzi oferują ładowarkę trójfazową o mocy 11 kW, która obsługuje ładowanie prądem stałym o mocy do 120 kW. To pozwala odpowiednio na uzupełnienie zapasów energii od 20% do 80% w 30 minut i uzyskanie zasięgu 100 km w 10 minut. Ponadto nowy PEUGEOT E-408 posiada w standardzie pompę ciepła, a także podgrzewaną kierownicę i siedzenia, co optymalizuje komfort termiczny pasażerów, dodatkowo oszczędzając energię akumulatora.
Nowy PEUGEOT E-408 pojawia się w dwóch wersjach wyposażenia: Allure i GT. Na liście w tym pierwszym znajdziemy m.in.:
– reflektory LED,
– dwustrefową automatyczną klimatyzację,
– kamerę cofania,
– system audio z 6 głośnikami i sterowanie głosowe.
Kiedy polski cennik i premiera nowego francuskiego SUV-a?
Nie znamy jeszcze daty polskiej premiery, ani cennika dla nowego modelu Peugeot. Na razie producent potwierdził, że na wybranych rynkach portfel zamówień na nowe elektryczne 408 zostanie natychmiast otwarty. We Francji model startuje w cenniku z ceną 42 470 euro i jest dostępny od 1 stycznia 2025 r.