Odnowiony japoński SUV jest gotów, by zdobyć tytuł króla niskich kosztów. Chwali się pierwszym cennikiem

Nie jest już tajemnicą, że na rynek wchodzi odnowiony SUV, który podążając śladami Renault Captur, otrzymał pierwsze cenniki. Po gruntownym liftingu Mitsubishi ASX dealerzy mogą się spodziewać szturmu na salony. Istotne zmiany i atrakcyjna oferta cenowa sprawią, że potrafił znaleźć swoją niszę na bardzo konkurencyjnym rynku.

SUV Mitsubishi ASX FL 2024
Podaj dalej

Odnowiony SUV „made in Spain” rozpoczyna atak na dealerów

Już wkrótce do oferty miejskich SUV-ów wskoczy odnowione Mitsubishi ASX 2024. Model, który podąża śladami Renault Captur i ma już cennik w Hiszpanii.

Gruntowny lifting, który objął aktualizację wyglądu zewnętrznego, wyposażenia technologicznego i mechaniki czyni Mitsubishi ASX 2024 bardzo atrakcyjną opcją. Model „Made in Spain” zjeżdża z taśmy fabryki w Valladolid podobnie jak ściśle z nim powiązany Renault Captur.

Nie jest tajemnicą, że miejski SUV ma wielu rywali w jednym z najbardziej konkurencyjnych segmentów, ale potrafił znaleźć swoją niszę na bardzo konkurencyjnym rynku. Dzieje się tak dzięki doskonałemu stosunkowi jakości do ceny. Skoro już o tym mowa to przejrzyjmy ofertę odnowionego SUV-a, która trafiła na rynek hiszpański.

SUV Mitsubishi ASX 2024
Mitsubishi ASX 2024

Wszystko jest gotowe, aby nowe Mitsubishi ASX trafiło do pierwszych klientów

Jak wypada nowego Mitsubishi ASX 2024 pod względem poziomu wykończenia, wyposażenia, silników i ceny?

Mitsubishi podzieliło nową gamę ASX w Hiszpanii na poziomy wyposażenia Motion, Kaiteki i Kaiteki+. Dokonując przeglądu najbardziej godnego uwagi wyposażenia standardowego każdego z dostępnych wykończeń, na liście znajdziemy:

– Reflektory w pełni diodowe, światła do jazdy dziennej LED, tylne światła LED,
– System informacyjno-rozrywkowy z ekranem dotykowym o przekątnej 10,4 cala,
– Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth,
– Radio cyfrowe,
– System bezkluczykowego otwierania i uruchamiania,
– Tylne czujniki parkowania i tylna kamera,
– Asystenta ruszania pod górę,
– tempomat i ogranicznik prędkości,
– system ostrzegania o zmianie pasa ruchu.

Poziom wyposażenia Mitsubishi ASX Kaiteki dodaje m.in.:
-18-calowe felgi aluminiowe,
– funkcję monitorowania martwego pola,
– czujniki parkowania przód i tył,
– Bezprzewodową ładowarkę do kompatybilnych telefonów komórkowych,
– Adaptacyjny tempomat i ogranicznik prędkości,
– Mi-Pilot Mitsubishi.

Ostatni poziom wyposażenia Kaiteki+ obejmuje dodatkowo:
– Elektryczny panoramiczny dach,
– Wbudowane Google,
– Kamerę 360°,
– asystenta parkowania Easy Park,
– system dźwiękowy Harman Kardon.

odnowiony SUV Mitsubishi ASX 2024
Mitsubishi ASX 2024

Co napędza odnowionego SUV-a Mitsubishi?

Jeśli chodzi o mechanikę, to próżno szukać w hiszpańskim cenniku wersji hybrydowej typu plug-in. Ze względu na niewielką ilość zainteresowanych taką opcją mechaniczną zniknął z oferty.

Teraz w odnowionym ASX są cztery silniki do wyboru, z czego trzy są zelektryfikowane. Tym samym mogą się pochwalić etykietą eko, co daje Hiszpanom szereg korzyści z zakupu. Cechą wspólną konfiguracji z każdym z silników jest to, że ASX jest zawsze z napędem na przednie koła.

Podstawowy wariant SUV-a oferowany jest z 1,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 90 KM (160 Nm), który współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Kolejny wariant napędu obejmuje czterocylindrowy silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 140 KM (260 Nm). Zelektryfikowany wariant wykorzystuje 12-woltową technologię miękkiej hybrydy (MHEV). Można go połączyć z manualną, bądź 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DCT.

Mitsubishi proponuje także wariant hybrydowy ASX (HEV). SUV ma wówczas do dyspozycji 145 KM. Ponadto w określonych sytuacjach przez określony czas może poruszać się w trybie w 100% elektrycznym. Odnowione Mitsubishi ASX będzie najgorszym rywalem dla francuskiego SUV-a Renault Captur, który właśnie zawitał do polskiego cennika.

Cena wywoławcza najprostszej wersji francuskiego modelu to 85 500 zł. Taka sama w przypadku odnowionego ASX zaczyna się w Hiszpanii od 21 390 euro ( 91 800 zł) w wersji Motion. Najdroższe samoładujące się hybrydowe ASX w najbogatszej wersji kosztuje 32690 euro (140 300 zł). Czy podobny cennik z korzyścią dla Renault dostanie odnowione ASX w Polsce?

Mitsubishi mając świadomość, że jego udział w rynku jest znacznie niższy w porównaniu do Renault, na pewno musi się zdecydować na bardziej agresywną strategię cenową. Jeśli tak się stanie, to a wiele na to wskazuje, to może to spowodować, że Captur straci wiele sprzedaży na rzecz japońskiej wersji tego modelu.

SUV Mitsubishi ASX 2024
Mitsubishi ASX 2024

Przeczytaj również