SUV Seal U od BYD ma szansę zostać kolejnym hitem marki
Nowy SUV Seal U, nowicjusz w rodzinie modeli od BYD stanowi dla europejskich klientów alternatywę dla VW ID.4, czy Skody Enyaq. Chińczycy wysyłają do na Stary Kontynent, by ukradł klientów w Europie markom tj. Volkswagen, Skoda, Hyundai, czy Renault.
Praktyczny rodzinny SUV mierzący 4,78 m jest świetną alternatywą dla VW ID.4, Skody Enyaq, Renault Megane E-Tech czy Ford Mustang Mach-E. Co ważne Chińczycy, zamiast pobierać ekstra dopłatę za nową konstrukcję, to pozwalają się na obniżkę ceny zakupu o 3000 euro. Tam, gdzie cena nowego sedana zaczyna się od 44 990 euro, to chiński SUV pojawia się z kwotą zakupu w wysokości 41 990 euro.
SUV Seal U jest na innej platformie i ma znacznie mniej ambitny napęd: przedni silnik o mocy 218 KM. Ma za to niezwykle ważną przestrzeń wewnątrz, której pragną zwłaszcza rodziny. To oznacza, że jeśli producent będzie nadal utrzymywać atrakcyjne ceny, to Seal U ma szansę stać się kolejnym wielkim hitem chińskiej marki w Europie.
Biorąc pod uwagę raczej wygodne ustawienie układu kierowniczego i podwozia, i fakt, że Seal U może przyspieszyć setki w niecałe dziesięć sekund, to fakt, że osiąga prędkość jedynie 175 km/h wystarczy, by mieć zawroty głowy.
Eleganckie i praktyczne wnętrze plus dużo miejsca w drugim rzędzie
Wnętrze samochodu jest eleganckie i jak na chiński model przystało, zadbano o komfort podróżowania pasażerów z tyłu. To dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 2,75 metra oraz odchylanym oparciom.
Uchylana elektrycznie klapa bagażnika skrywa przestrzeń, w której zmieścimy od 570 litrów do 1449 litrów bagażu. To znacznie więcej niż w sedanie Seal.
Design wnętrza jest prosty, znajdziemy w nim eleganckie wykończenia z nie najgorszych materiałów. Jest oświetlenie w drzwiach oraz system informacyjno-rozrywkowy z obrotowym tabletem XXL, kamerka do selfie i mikrofon do karaoke.
Prawdziwe innowacje są jednak związane z napędem
To dlatego, wszystkie pojazdów elektryczne z Shenzhen mają w złowieszczy akumulator typu blade. BYD dzięki nim ma być mistrzem wśród producentów samochodów elektrycznych. Akumulatory w Seal U oferowane są w dwóch konfiguracjach: o pojemności 72 lub 87 kWh. Wystarczą na 420 lub w najlepszym wypadku 500 standardowych kilometrów. Na pokładzie nie zabraknie także pompy ciepła.
W kwestii ładowania konkurencja może być lepsza, bo 11 kW to maksimum na prądzie zmiennym. Na szybkiej ładowarce, w zależności od wersji, dostępne jest tylko od 115 do 140 kW. Hybryda typu plug-in przewidziana jest jako alternatywa dla prądu w BYD Seal U. To dlatego, że w Niemczech wyniki sprzedaży pojazdów w 100% elektrycznych znacznie spadły.
SUV Seal U z 1,5-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem o mocy 428 KM, otrzyma także napęd na wszystkie koła. Przejedzie na zbiorniku benzyny ponad 600 kilometrów, a ponadto około 120 kilometrów na akumulatorze o pojemności 17 kWh.
Chińczycy prawdopodobnie obniżą ceny, co jest sprawdzonym chwytem na to, by zdobyć klientów. Dlatego spełnianie marzeń BYD staje się koszmarem dla Volkswagena, Skody i Hyundaia.