BYD testuje nowego SUV-a w Chinach
Niedawno informowaliśmy, iż BYD jest w fazie końcowej europejskich testów nowego SUV-a Atto 2. To jeden z najgroźniejszych rywali z napędem elektrycznym europejskich marek. Nie jest jasne, czy BYD ostatecznie nazwie swojego SUV-a Atto2, czy Yuan Up, bo tego dowiemy się, gdy zdejmie z modelu kamuflaż.
Nowy Atto2 to niejedyna nowość, jaką szykuje chiński gigant. W przygotowaniu jest m.in. Dolphin oraz jak podejrzewają szpiedzy nowy hybrydowy Hiace 07 lub Frigate 07. Większość składnia się ku tej drugiej opcji. Patrząc jednak na opublikowane zdjęcia szpiegowskie, to zakamuflowany pojazd pozostaje bliżej pierwszej opcji. To dlatego, że linia talii nowego samochodu, położenie słupków A i B oraz nadkola pozostają w zgodzie z Hiace 07.
Podobnie, jak w obecnym modelu samochód korzysta z ukrytych klamek, ale przód samochodu znacznie się zmienił. Oczekuje się, że przejdzie metamorfozę na miarę odświeżonego frontu zastosowanego w modelu Seal 06 DM-i.
Z tyłu pojazdu widać, że ogólny projekt nowego SUV-a pozostaje niezmieniony w stosunku do obecnego modelu. Styl projektowania tylnych świateł może ulec zmianie i oczekuje się, że BYD skorzysta z modnego projektu świateł typu przelotowego.
Mówi się także, że przyszły model miałby zmienić nazwę
Jeśli chodzi o wnętrze pojazdu, to oczekuje się, że nowy samochód powróci do uproszczonej konstrukcji. Zniknie dotychczasowy spersonalizowany styl projektowania i BYD powróci do tradycyjnych koncepcji projektowych. Jednak układ pływającego centralnego ekranu sterującego LCD pozostanie niezmienny.
Jeśli chodzi o moc, to przewiduje się, że BYD wprowadzi technologię DM5.0. Informacje na temat parametrów silnika i zużycia paliwa, nie zostały jeszcze oficjalnie ogłoszone.
Nowy SUV jest zbliżony do modelu BYD Song Plus. Jeśli otrzyma piątą generację systemu BYD DM (Dual Mode), to można oczekiwać, że skorzysta z 1,5-litrowego silnika benzynowego w układzie hybrydowym typu plug-in. Może on dostarczyć maksymalną moc 74 kW i 126 Nm momentu obrotowego.
Dzięki udoskonaleniom technologicznym silnik ma teraz sprawność cieplną 46,06%, co według BYD jest najlepszym wynikiem na świecie. Osiągnięto go dzięki połączeniu wielu technologii tj. inteligentny układ spalania, inteligentny układ EFI, inteligentne chłodzenie dzielone i inteligentny układ smarowania o zmiennym ciśnieniu.