MG3 i Renault Clio są przystępne cenowo i palą niewiele
Oba modele są znane w Europie, ale MG3 może pomarzyć o popularności Clio.To nie znaczy, że nie jest mocnym pretendentem do czołówki ze względu na ciekawą ofertę w sam raz na polski rynek.
Chiński i francuski model wypadają podobnie, jeśli chodzi takie parametry, jak masa i średnica zawracania. MG3 na tle swojego francuskiego rywala wyróżnia się jednak osiągami. Nowa opcja z silnikiem benzynowym, jaka trafiła na nasz rynek, chwali się mocą 115 KM i przyspiesza do 100 km/h w czasie 10,8 sekundy. Prędkość maksymalna tego modelu to zaś 185 km/h. Francuski model z silnikiem benzynowym może mieć moc 100 KM zamiast 90 KM, jeśli połączymy go z instalacją LPG. Jednak dane dotyczące osiągów wypadają na korzyść chińskiego rywala.
Na tle swojego klasowego rywala z Francji nowe MG3 wyróżnia się również ciekawszym wyposażeniem pokładowym i przestronnością kabiny pasażerskiej. Ten miejski hatchback, łączy kompaktowe wymiary z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi. W standardzie oferuje już takie elementy jak:
– porty USB A i USB C,
– kamerę cofania z liniami prowadzącymi z tylne czujniki parkowania,
– kolorowy ekran dotykowy 10,25″,
– automatyczną klimatyzację,
– elektrycznie sterowane szyby boczne – przednie i tylne.
Oprócz tego, że samochód przyjemnie się prowadzi, fotele są wygodne, to dealerzy dorzucają do niego siedmioletnią gwarancję. W czym „trójka” od MG wypada gorzej względem Renault Clio?
![MG3 benzyna](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2Fmg3-grey-crop-desktop-67a5b89adeff6.webp)
Dla wielu nowe Clio może być lepszą alternatywą dla taniego MG3
Od Clio „trójka” wypada gorzej w ocenie jakości wykończenia wnętrza. Mogłoby też być lepiej, jeśli chodzi o rozwiązania poprawiające ergonomię. Przykładem niech będzie, chociażby kolumna kierownicy, której nie można regulować wzdłużnie.
Wielu wybierze francuski model także ze względu na atrakcyjny design oraz etykietę eko, jaką daje mu fabryczna instalacja LPG. Wersja dwupaliwowa stawia Clio o kilka kroków przed modelem chińskim. Trzeba jednak pamiętać, że oba modele są już w ofercie w opcji hybrydowej. Jeśli spojrzymy na cenniki, to najtańsze Renault Clio zaczyna się do 77 200 zł (moc 90 KM), a wersja z LPG od 78 600 zł (100 KM).
W porównaniu do francuskiego modelu, biorąc pod uwagę promocje, cena wyjściowa najprostszej wersji MG3 wynosi 72 000 zł, a za w pełni wyposażony model płacimy 78 400 zł. Wersja Techno Renault Clio jest teraz od ręki u dealerów za 82 500 zł. Jeśli kryterium będzie cena i jej relacja w stosunku do wyposażenia, to propozycja MG jest warta rozważenia. Czy i jaki wpływ będzie ona miała na komercyjny sukces wersji benzynowej MG3 w Polsce, przyjdzie nam poczekać.
Znane Polakom Renault cieszy się na razie większym uznaniem niż nowe MG3. Widać to w statystykach za 2024 rok. Ciekawostką jest jednak fakt, że Polacy przekonali się do oferty MG na tyle, by SUV HS zajął 31 pozycje w Top 50 najpopularniejszych modeli w naszym kraju- wyprzedzając Renault Clio.
![Nowe Renault Clio](https://wrc.net.pl/media.php?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_31b548cfed58484085a001af5d8ac982%2Fwrc-prod%2F2025%2F02%2FNew-Renault-Clio-1.webp)