Ambasadorem marki została gwiazda klubu PSG
Dwa lata temu odwołano z powodu pandemii prezentację koncepcyjnego modelu, nad jakim pracował start-up z Akwizgranu o nazwie E.Go Life Concept Cross. Dziś możemy oglądać efekt prac jego twórców, którzy zaprezentowali produkcyjną wersję elektrycznego e.wave X.
Znacznie odbiega od podstawowego modelu, ale jak podkreślają twórcy, teraz jest „idealny do miasta”. Co mogli sprawdzić goście, którzy licznie stawili się na czwartkowej premierze, jaka odbyła się w berlińskiej elektrowni. Wśród gości chętnych do testowania elektryka, pojawiły się liczne znane twarze. Ambasadorem i twarzą marki jest znany wszystkim fanom Neymar, obecnie gwiazda klubu PSG.
Samochód idealny do miasta
Elektryczny miejski samochód e.wave X ma trafić na ulice jeszcze w tym roku. Firma e. Go przez ostatnie dwa lata dopracowała model i wniosła wiele zmian do pierwotnego konceptu. Wersja seryjna oparta technicznien na e.Go Life, ma teraz czarne poszerzenia nadkoli, szersze panele progowe i nowo zaprojektowane fartuchy z przodu i z tyłu. Dodatkowo samochód wyposażono w dodatkowe reflektory z przodu oraz elektryczny hamulec ręczny.
Elektryk zaprojektowany w stylu crossovera posiada reflektory w technologii LED, drzwi bez ramek i „lekką, wytrzymałą powłokę zewnętrzną z tworzywa sztucznego”. Bagażnik dachowy i 18-calowe aluminiowe felgi są dostępne jako opcja.
Jak twierdzą twórcy start-upu, e.wave X jest „najmniejszym i najbardziej kompaktowym 4-miejscowym samochodem w swojej klasie” i „idealnym do miasta”.
Nowy większy zasięg i moc elektrycznego silnika
Elektryczny e.wave X zamiast pierwotnego zasięgu 171 kilometrów, powinien przejechać nawet 240 kilometrów. Według producenta zużycie energii na 100 kilometrów kształtuje się na poziomie 18,3 kWh.
Z zakładanych 77,5 KM moc silnika wzrosła do 109 KM, co biorąc pod uwagę jego gabaryty (długość ok.3,35 m. i wysokość prawie 1,60 m.) może wnieść nieco sportowych wrażeń. Zwłaszcza, że posiada tylni napęd. Dla podkreślenia tego faktu wewnątrz umieszczono kierownicę w stylu wyścigowym. Samochód ma też trzy tryby jazdy: Eco, Comfort i Sport.
Akumulator litowo-jonowy 21,15 kWh, może być zasilany zarówno z gniazdka domowego, jak i przez ładowarkę 11 kW. Według e.Go ładowanie samochodu od 0 do 95 % w domu trwa niecałe 10 godzin. Klasyczna wtyczka ładowarki stracą ten czas o o 4 godziny.
cd. tekstu poniżej
We wnętrzu e.wave X znajduje się 23-calowy ultra szeroki wyświetlacz, który na bieżąco podaje informacje dotyczące jazdy, tj. prędkość i poziom naładowania. Elementy informacyjno-rozrywkowe w tym nawigacja znajdują się po prawej stronie. W konsoli środkowej umieszczono indukcyjną ładowarkę dla smartfonów, która jednocześnie umożliwia bezprzewodowe połączenie urządzenia z samochodem. Na pokładzie e.wave X są również ogrzewane siedzenia, kamera cofania i czujniki parkowania.
Ten samochód to świetna propozycja dla tych, którzy potrzebują taniego w eksploatacji samochodu do miasta. Dzięki temu, że nowy inwestor tchnął nieco finansowego wsparcia dla twórców start-upu e.Go, nowy e.wave X ma szanse na wielki sukces. Cena startuje od 24 990 euro, o czym informuje na swojej stronie producent. Wideo z prezentacji znajdziesz tutaj.