Nie tylko BYD Seal U DM-i. Ten gustowny chiński SUV także zagnie parol na europejskich klientów

Chiński rynek samochodów ma się tak dobrze, że trudno się na nim przebić ze swoimi ofertami. W segmencie modeli typu SUV zrobiło się tak tłoczno, że wielu producentów spogląda tęsknie w kierunku Europy. Marki takie jak BYD, czy MG Motor eksportują swoje modele i poczyniły starania o własne fabryki. Nic dziwnego, że konkurencja z Chin chce wziąć z nich przykład.

chiński SUV EV Aiways U6
Podaj dalej

Nie tylko SUV BYD Seal U DM-i będzie kusił klientów w Europie

Wydaje się, że Chiny dostrzegły w europejskim rynku wielką szansę na zarobek. Analizując jego potrzeby oferują na nim SUV-y, których klienci w Europie oczekują. Mają nowoczesny wygląd, nowe technologie i poszukiwany napęd. To wszystko w bardzo atrakcyjnej relacji jakości i ceny. Nie bez powodu nowy BYD Seal U DM-i budzi postrach wśród europejskiej konkurencji.

Ze względu na niskie koszty produkcji ciężko jest pobić konkurencję z chińskim DNA. Zarówno tą z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym. BYD ma w swojej ofercie wszytko, czego pragną kierowcy w Europie. Wiadomo, że przekłada się to na jego zarobek, czyniąc go godnym przeciwnikiem Tesli.

Fakt, że chiński rynek w osiągnął wysoki poziom konkurencyjności, przyciągnął do Europy jakiś czas temu nową chińską markę. Teraz podjęła radykalną decyzję – opuszcza całkowicie Chiny i wybiera Europę na swoje centrum działania. To oznacza, że jej gustowny SUV Aiways U6 trafi na kolejne rynki Starego Kontynentu. To także dla Volkswagena nie jest dobrą wiadomością.

SUV EV Aiways U6 wnętrze
wnętrze modelu Aiways U6

Aiways ma w swojej ofercie dwa modele, jeden godny stylistyki Ferrari

Wiadomość o przeniesieniu działalności Aiways z Chin do Europy jest sygnałem, że marka nie radzi sobie z konkurencją na rodzimym rynku. Fakt, że oferuje już swoje samochody w Niemczech znacznie ułatwi jej ekspansję.

W ofercie producenta są dwa modele w poszukiwanym nadwoziu SUV o gustownym designie. Szczególną uwagę skupia na sobie Aiways U6.
To projekt, nad którym pracował m.in. Ken Okuyama – japoński projektant znany fanom Ferrari Enzo. To także jego zasługa, że model nie wygląda tanio.

Jak pisze o nim producent, Aiways U6 oprócz odważnego wyglądu ma klasę premium. Ponadto, zasięg 405 km (WLTP), moc 218 KM oraz szybkie ładowanie od 20% do 80% w 35 min są kuszącą propozycją. Zwłaszcza że lista wyposażenia standardowego robi wrażenie. Niemcy zauważyli, że wiele pozycji wiązałoby się w przypadku europejskich marek ze sporą dopłatą. Jedyne, na co narzekają, to zbyt wiele opcji obsługiwanych wyłącznie przez panel dotykowy.

Podobnie wygląda kwestia drugiego SUV-a znajdującego się w ofercie Aiways. Model U5 z mocą 205 KM (310 Nm) i zasięgiem 400 km jest dobrą opcją niezależnie od tego, czy porusza się w mieście, czy wybiera się w długą podróż. Wersja podstawowa XCITE modelu w niemieckim konfiguratorze kosztuje 33 250 euro (ok. 142 tys.zł). W tej kwocie Aiways oferuje m.in.:

– 7 systemów wsparcia,
– 17’calowe felgi aluminiowe,
– kamerę 360°,
– czujniki parkowania z tyłu,
– ładowanie 3-fazowe.

Komunikat o tym, że Aiways zamierza się skupić tylko na europejskim rynku, nie jest zatem dobrą wiadomością nie tylko dla BYD, ale także dla Volkswagena. Podążanie śladami chińskiego giganta w ciągu kilku najbliższych lat oznacza, że Aiways U6 stanie się dobrą opcją dla VW ID.5 na wielu rynkach Europy.

Aiways U5
Aiways U5
chiński SUV EV Aiways U6
Aiways U6

Przeczytaj również