Nie tylko SUV BYD Seal U DM-i będzie kusił klientów w Europie
Wydaje się, że Chiny dostrzegły w europejskim rynku wielką szansę na zarobek. Analizując jego potrzeby oferują na nim SUV-y, których klienci w Europie oczekują. Mają nowoczesny wygląd, nowe technologie i poszukiwany napęd. To wszystko w bardzo atrakcyjnej relacji jakości i ceny. Nie bez powodu nowy BYD Seal U DM-i budzi postrach wśród europejskiej konkurencji.
Ze względu na niskie koszty produkcji ciężko jest pobić konkurencję z chińskim DNA. Zarówno tą z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym. BYD ma w swojej ofercie wszytko, czego pragną kierowcy w Europie. Wiadomo, że przekłada się to na jego zarobek, czyniąc go godnym przeciwnikiem Tesli.
Fakt, że chiński rynek w osiągnął wysoki poziom konkurencyjności, przyciągnął do Europy jakiś czas temu nową chińską markę. Teraz podjęła radykalną decyzję – opuszcza całkowicie Chiny i wybiera Europę na swoje centrum działania. To oznacza, że jej gustowny SUV Aiways U6 trafi na kolejne rynki Starego Kontynentu. To także dla Volkswagena nie jest dobrą wiadomością.
Aiways ma w swojej ofercie dwa modele, jeden godny stylistyki Ferrari
Wiadomość o przeniesieniu działalności Aiways z Chin do Europy jest sygnałem, że marka nie radzi sobie z konkurencją na rodzimym rynku. Fakt, że oferuje już swoje samochody w Niemczech znacznie ułatwi jej ekspansję.
W ofercie producenta są dwa modele w poszukiwanym nadwoziu SUV o gustownym designie. Szczególną uwagę skupia na sobie Aiways U6.
To projekt, nad którym pracował m.in. Ken Okuyama – japoński projektant znany fanom Ferrari Enzo. To także jego zasługa, że model nie wygląda tanio.
Jak pisze o nim producent, Aiways U6 oprócz odważnego wyglądu ma klasę premium. Ponadto, zasięg 405 km (WLTP), moc 218 KM oraz szybkie ładowanie od 20% do 80% w 35 min są kuszącą propozycją. Zwłaszcza że lista wyposażenia standardowego robi wrażenie. Niemcy zauważyli, że wiele pozycji wiązałoby się w przypadku europejskich marek ze sporą dopłatą. Jedyne, na co narzekają, to zbyt wiele opcji obsługiwanych wyłącznie przez panel dotykowy.
Podobnie wygląda kwestia drugiego SUV-a znajdującego się w ofercie Aiways. Model U5 z mocą 205 KM (310 Nm) i zasięgiem 400 km jest dobrą opcją niezależnie od tego, czy porusza się w mieście, czy wybiera się w długą podróż. Wersja podstawowa XCITE modelu w niemieckim konfiguratorze kosztuje 33 250 euro (ok. 142 tys.zł). W tej kwocie Aiways oferuje m.in.:
– 7 systemów wsparcia,
– 17’calowe felgi aluminiowe,
– kamerę 360°,
– czujniki parkowania z tyłu,
– ładowanie 3-fazowe.
Komunikat o tym, że Aiways zamierza się skupić tylko na europejskim rynku, nie jest zatem dobrą wiadomością nie tylko dla BYD, ale także dla Volkswagena. Podążanie śladami chińskiego giganta w ciągu kilku najbliższych lat oznacza, że Aiways U6 stanie się dobrą opcją dla VW ID.5 na wielu rynkach Europy.