MG Motor w świecie pojazdów elektrycznych nadal stawia na benzynę
Na krajowym rynku w Chinach MG Motor ma dobrą stabilną renomę, a samochody marki cieszą się uznaniem. Ostatnio zaprezentowane nowe MG5 ukradło scenę wielu modelom dzięki nowemu językowi projektowania, który Chińczycy określili godnym Maserati.
Nowe MG7 2025 także odpowiada oczekiwaniom klientów, zwłaszcza że jest teraz bardziej inteligentne. Funkcja parkowania P2P obsługuje pięć głównych scenariuszy i dzięki niej pojazd jest w stanie zaparkować sam nie tylko na ulicy,ale także na parkingu podziemnym. Funkcjonalności tej technologii obejmują także przywoływanie i parkowanie pojazdu. Samochód podjeżdża automatycznie. Ponadto jest w stanie zapamiętać trasę do miejsca parkingowego. To jak podkreśla zastępca dyrektora generalnego SAIC ds. pojazdów pasażerskich osiągnięcie na miarę najwyższego poziomu w branży. Wielu zadaje sobie jednak pytanie, dlaczego MG Motor kładzie nacisk na rozwój inteligencji w pojazdach paliwowych, od których większość odchodzi?
Zapytany to zastępca dyrektora generalnego SAIC ds. pojazdów pasażerskich stwierdził, że zawsze opowiadał się za „równą mocą benzyny i prądu”.
„Chociaż nowe pojazdy energetyczne z pewnością będą trendem przyszłości, trudno jest całkowicie przewyższyć zalety pojazdów paliwowych pod względem lekkości, czy trwałości. Aby nadążyć za duchem czasu, modele paliwowe powinny zaspokajać bezpośrednie potrzeby czasów i kontynuować iterację i ulepszanie tradycyjnych niedociągnięć w zakresie inteligencji”.
Ponadto kadra kierownicza MG Motor i SAIC są zgodne co do tego, że ulepszanie inteligencji pojazdów spalinowych jest konieczne, bo takowego oczekują sami klienci. Należy zatem oczekiwać, że w przyszłości spalinowe i elektryczne modele otrzymają te same inteligentne technologie.
Odpowiedź na potrzeby klientów jest kluczem do sukcesu marki
Nie jest tajemnicą, że MG Motor wie, czego oczekują klienci i pod po uwzględnieniu tych oczekiwań przygotowuje ofertę doskonale dopasowaną pod względem relacji jakości i ceny.
Podczas gdy w Polsce bezwzględnym hitem nadal pozostaje MG HS, w Chinach obecnie stawia się na spalinowe MG7. Od premiery w zeszłym roku sprzedano ponad 60 000 egzemplarzy modelu.
Większość właścicieli samochodów początkowo kupiła 2.0T MG7, a prawie 30% z nich kupiło konfigurację o wartości ponad 160 000 juanów. To oznacza, że klienci w dużej mierze pozostają wierni napędowi. Wśród klientów coraz większy odsetek stanowią kobiety, które kładą nacisk na inteligentne funkcje, większą moc i osiągi podobnie jak męska część właścicieli pojazdów MG. Nowe MG7 staje się punktem odniesienia dla przyszłych pojazdów byłej brytyjskiej marki.
„W czasach, gdy użytkownicy dążą do „tej samej mocy, co benzyna i prąd” oraz „tej samej inteligencji, co benzyna i prąd”, model MG7 2025 musi być inteligentnym punktem odniesienia, który najlepiej reprezentuje pojazdy benzynowe”- stwierdza Yu Jingmin, zastępca dyrektora generalnego SAIC ds. pojazdów pasażerskich.
Dyrektor generalny SAIC MG Lu Jiajun sięga po rozwiązanie, które zawsze zadziała. Obniżenie ceny zakupu i lepsze wyposażenie tak, aby MG7 2025 w porównaniu do innych pojazdów benzynowych w tej samej cenie było absolutnym numerem jeden. Dlatego funkcja inteligentnej jazdy, którą posiadało opcjonalnie wcześniejsze MG7, trafia do standardu wyposażenia. Ponadto cena pojazdu, choć ograniczona czasowo jest niższa niż oficjalna cena premiery modelu w zeszłym roku. Wszystko dzieje się po to, by ten samochód mogło kupić wielu przy w miarę niskich nakładach finansowych.
Co wiadomo o nadchodzących modelach marki MG Motor?
Z wywiadu udzielonego BitAuto News wynika, że Morris Garage nadal będzie inwestować w pojazdy hybrydowe.
„W przyszłości planujemy także modele hybrydowe typu plug-in MG, w dalszym ciągu wsłuchujemy się w głosy użytkowników i zapewniamy większej liczbie użytkowników lepsze doświadczenia.”- powiedział Dyrektor generalny SAIC MG Lu Jiajun w wywiadzie udzielonym BitAuto News.
Taka decyzja wynika z faktu, że przewiduje się, że odsetek pojazdów napędzanych paliwem i modeli hybrydowych w Chinach w najbliższej przyszłości wyniesie około 40%. Trend zakupowy w kierunku tego rodzaju napędu jest także zauważalny w Europie.
MG dało jasno do zrozumienia, że wprowadzi na rynek cztery samochody. Dwa będą zupełnie nowe, a dwa po gruntownych liftingach.
„Jesteśmy zdeterminowani podwoić naszą sprzedaż krajową i pokonać wiele trudności, aby osiągnąć wzrost na rynkach zagranicznych, więc bądźcie czujni”.
Co ważne, jak zapowiedziało kierownictwo marki, przyszłoroczne produkty MG z pewnością będą uwzględniały potrzeby coraz większej liczby klientów- kobiet. Zarówno jeśli chodzi o wygodę sterowania, wykorzystanie przestrzeni, czy każdy szczegół wykonania wnętrza.
źródło: Yiche, SAICMG
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.