MG Motor to będzie mocny rywal dla Dacii na polskim rynku
Ci, którzy śledzą na bieżąco nasze publikacje dobrze wiedzą, że Dacia zyskuje kolejnych mocnych rywali w Europie. Wśród nich szczególnie wyróżnia się MG Motor, który odnosi znaczące sukcesy na europejskim rynku.
Brytyjska marka, która obecnie należy do chińskiego giganta SAIC już na dobre zadomowiła się nie tylko Wielkiej Brytanii ale także m.in. Hiszpanii, Niemiec, Włoch czy Francji. W Hiszpanii ZS wspięło się na wysoką 7 pozycję w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów, a marka skutecznie podbiera klientów nie tylko Dacii, ale także innych marek tj. Hyundai, Nissan, Seat czy Fiat.
Nie jest tajemnicą, że powodem takiego sukcesu jest w dużej mierze cena. To właśnie doskonały stosunek w relacji ceny i wyposażenia pozwolił osiągnąć sprzedażowy sukces Dacii. Dacia Duster jest dla dbających o cenę. Dlatego też teraz udane modele od MG staną się alternatywą dla tanich SUV-ów rumuńskiego producenta.
Chiński gigant jest świadomy zapotrzebowania na pojazdy na rynku w segmencie low-cost. Widać to nawet w hiszpańskim konfiguratorze, który uwzględnia zniżki nie tylko z okazji Czarnego Piątku. W sierpniu model ZS, był numerem jeden w sprzedaży w całej Hiszpanii. Taki z wykończeniem Comfort i silnikiem benzynowym 1.0 T-GDi o mocy 101 koni mechanicznych, kosztuje tam mniej o 3000 euro. Po rabacie zostaje do zapłaty niecałe 18 000 euro ( nieco ponad 78 tys. zł).
Samochody od MG Motor już w grudniu w Polsce
Marka MG Motor ma w swojej ofercie modele elektryczne i hybrydowe typu plug-in. Wśród tych pierwszych jest MG4, MG5, MG ZS, MG ZS EV oraz fenomenalny MG Marvel R. Model hybrydowy to MG EHS. W Polsce będzie można kupić spalinowe modele ZS i HS oraz elektryczne MG4 Electic. Katalog wyposażenia modeli jest już dostępny na stronie MG Grupa Krotoski tutaj.
Na uroczystym otwarciu salonów oferujących w sprzedaży samochody od MG Motors, ponad te oferowane w cenniku zaprezentowano wyjątkowy model w gamie producenta- oszałamiające MG Cyberster. Ma on szansę w przyszłym roku zdominować kategorię małych sportowych samochodów. Podobnie jak inne modele, będzie dostępny w Polsce.
Cyberster od MG jest powszechnie dostępną propozycją z najbardziej pożądanym napędem – elektrycznym. Ten egzotyczny model można by uznać za następcę MG TF, z tą różnicą, że sporo się różnią. Cyberster poza agresywną linią nadwozia wyróżnia się otwieranymi do góry drzwiami. Dach wykonany z materiału można schować wykorzystując do tego elektryczne sterowanie.
Sportowy charakter MG Cyberster podkreśla także dwumiejscowa kabina, w której dominuje czerwień i duża ilość skóry. Ponadto deskę rozdzielczą zaprojektowano tak, by była nachylona w stronę kierowcy. Sportowy model będzie można zamawiać w 2024 r w wariancie o mocy 314 KM, albo z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 544 KM.
Co w ofercie MG Motor tak zachwyca Europejczyków? To możesz już sprawdzić w Polsce. W piątek 1 grudnia i sobotę 2 grudnia br. modele od MG Motor można oglądać w trzech salonach Grupy Krotoski w Warszawie i jednym w Nadarzynie przy ul Katowickiej 83. Tym samym sieć salonów do tej pory kojarzona z ofertą Grupy Volkswagen wzbogaci się o ofertę chińskiego giganta.
W późniejszym czasie według zapowiedzi modele od MG pojawią się także w salonach MG Grupa Krotoski w Łodzi przy ul. Przybyszewskiego 176, Poznaniu przy ul. Kaliskiej 2, Wrocławiu i Katowicach.
Jakie modele będzie można kupić w polskich salonach MG Grupa Krotoski i za ile?
Po pierwsze MG ZS. Ten model rywalizuje bezpośrednio z Dusterem od Dacii i jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki chińskiego giganta. Największą zaletą jest kompletne wyposażenie standardowe. Właściciel nowego MG ZS ma do dyspozycji m.in. 6 poduszek powietrznych, regulator i ogranicznik prędkości, składane podgrzewane lusterka, ESP z Hill Holder, elektryczne szyby w obu rzędach siedzeń, automatyczne reflektory Full LED i felgi aluminiowe z oponami 215/55 R17. Cena modelu w Polsce w wersji Excite to wydatek 79800 zł. Najdroższa wersja Exclusive kosztuje 96300 zł.
To interesująca i tania opcja dla SUV-a rumuńskiego producenta. Nie jest już rzadkością na ulicach Europy, a w Hiszpanii MG ZS nieoczekiwanie stał się bestsellerem. Tam w przeliczeniu na polską walutę trzeba wydać niecałe 80 tys.zł na jego zakup. Ile zapłacą za niego Polacy?
Niemałym zainteresowaniem cieszy się także MG HS, co ogółem sprawia, że marka podkrada sprzedaż marce low-cost o ugruntowanej pozycji w Europie. Model dostępny w trzech wersjach z silnikiem benzynowym objęto 7-letnią gwarancją ( z limitem 150 000 km). Najbardziej podstawowa wersja Standard kosztuje 103800 zł i posiada m.in.:
-12’3 calowy ekran cyfrowy,
-podgrzewane fotele z eko skóry
– wbudowana nawigacja z możliwością podłączenia smartfona
– tylne czujniki parkowania i tylna kamera.
Ponadto, jako trzeci dostępny w polskim cenniku model debiutuje elektryczne MG 4. Samochód dostępny jest w pięciu wersjach i zasięgu od 350 km do 520 km. Wersja standardowa MG4 51 o zasięgu 350 km, która kosztuje 125200 zł wyposażono m.in:
– trzystopniowy system hamowania rekuperacyjnego i odzyskiwania energii,
– tylne niezależne 5-wahaczowe zawieszenie,
– automatyczne światła przednie i tylne LED,
– felgi aluminiowe 17′
– system wspomagania kierowcy MG Pilot
– centralny 10′ wyświetlacz multimedialny,
– wirtualny 7′ panel wskaźników.
Dacia killer? Niewykluczone, że marka podbije także Polskę
Chińczycy, którzy od niedawna podbijają także Grecję niewykluczone, że wstrząsną także motoryzacją w Polsce. Nie ma wątpliwości, że dobra cena, jakość i wyposażenie samochodu, to zestaw poszukiwany na naszym rynku.
Chińska marka odwrotnie do Dacii stawia na modele elektryczne na które i tak kierowcy muszą się przesiąść. Takie jak np. MG4 w niewygórowanej cenie, niższej niż niektóre modele spalinowe stanowi dowód, że Chińczycy myślą bardzo poważnie o swoich klientach w Europie.