Wschodząca gwiazda europejskiego rynku ma kilka świetnych modeli typu SUV
Już od 2021 r znana brytyjska marka rozpycha się na europejskim rynku, a jej modele z nadwoziem typu SUV stają się bezpośrednią konkurencją dla Dacii. To efekt przejęcia jej przez azjatyckiego giganta, który nie szczędzi pieniędzy w jej rozwój. W efekcie w swoim segmencie stała się jedną z preferowanych marek.
Dziś oferuje elektryczne MG4, model, który ma największy udział w rynku hiszpańskim. Kolejny SUV MG ZS zaś rywalizuje bezpośrednio z Dusterem od Dacii i jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki od Saic Motors. Niemałym wzięciem wśród kierowców cieszy się także MG HS, co ogółem sprawia, że marka podkrada sprzedaż tym posiadającym już ugruntowaną pozycję w Europie.
Właśnie debiutuje w kolejnym kraju – w Grecji. Media kwitują to wydarzenie jednym zdaniem „wstrząśnie motoryzacją”. Pierwsze 20 samochodów trafi tam już we wrześniu, za sprawą Grupy Syngelidis. Ta oferuje na tamtejszym rynku marki tj. Peugeot, Citroen, Opel. Ekspansja azjatyckiego producenta zakłada także poszerzenie portfolio o najbardziej pożądany napęd.
MG postawi na silniki hybrydowe od 2024 roku
W katalogu tego producenta możemy znaleźć różne opcje nadwozia i różne opcje mechaniczne. Od tradycyjnych opcji spalania po modele w 100% elektryczne 100 × 100, a także te z hybrydowymi układami silnika typu plug-in.
Nie ma jednak przynajmniej na razie w ofercie MG silników, które są hitem w modelach Toyoty. W związku z tym producent jasno dał do zrozumienia, że już niedługo takich modeli z logo MG można wypatrywać. Jakie modele doczekają się samoładującej hybrydy, na razie nie wiadomo. Będzie to jednak już w 2024 roku, kiedy taka opcja się pojawi. Taka decyzja to kolejny klucz do drzwi sukcesu marki w Europie.
SUV od MG nie jest już rzadkością. Taki można kupić w wielu krajach Europy. W Niemczech, Słowacji, Szwecji, Węgrzech, Włoszech, Hiszpanii czy nawet na Islandii. W sumie u ponad 20 dealerów. Kwestią czasu jest, kiedy trafi na polski rynek. Na razie SUV od MG stał się świetnie wyposażoną i tanią opcją dla Dacii we Włoszech i Hiszpanii, ale nie tylko. Czytaj także: Taki SUV jest teraz numerem jeden aut dla Kowalskiego. Dzięki tej cenie i wyposażeniu przeżywa najlepszy komercyjny moment