Inspektorzy WITD w Lublinie byli pod wrażeniem takiej ilości usterek, jakie wykazała kontrola. Tak zaniedbanego samochodu ciężarowego dawno nie widzieli. Zachodzi wątpliwość, czy kiedykolwiek był na bieżąco i właściwie serwisowany.
Kierowca ciężarówki otrzymał zakaz dalszej jazdy
Kontrola stanu technicznego pojazdu, wykazała ponad 10 różnych usterek. Najpoważniejsze z nich to:
– pęknięta szyba czołowa w polu widzenia kierowcy,
– brak tabliczki znamionowej,
– niesprawne światła pozycyjne, obrysowe, cofania, STOP i przeciwmgłowe tylne,
– brak trójkątnych świateł odblaskowych przyczepy,
– niesprawność systemu ABS,
– brak tablic wyróżniających dla pojazdu ciężkiego,
– zbyt mały indeks nośności opon przyczepy.
Ponadto w pojeździe stwierdzono pęknięty klosz lampy zespolonej przyczepy, niepewne mocowanie punktów świetlnych, oraz zniszczone tablice wyróżniające dla pojazdu długiego.
Kto i na jakiej podstawie dopuścił pojazd do ruchu?
Stwierdzone usterki nie miały cech awarii, które mogły nastąpić w trakcie podróży. W wyniku kontroli inspektorzy WITD wydali zakaz dalszej jazdy i zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów. Kierowca ciężarówki dostał mandat karny w wysokości 200 zł, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą pieniężną w kwocie 4.000 złotych za użytkowanie pojazdów, posiadających usterki niebezpieczne. Ponadto zarządzający transportem w przedsiębiorstwie, również nie uniknie odpowiedzialności administracyjnej w tym zakresie.
Kontrolowany pojazd 2 dni przed kontrolą WITD, przechodził okresowe badanie techniczne, które zakończyło się wynikiem pozytywnym. W związku z tym, ten temat będzie również podlegał prowadzonemu postępowaniu.