Nissan Qashqai „Made in China” po liftingu to SUV z zupełnie nową twarzą
Nissan Qashqai to bestseller japońskiej marki w segmencie SUV. Niedługo po tym, jak zadebiutował odnowiony w Europie, to w Azji pojawił się z nazwą Glory po liftingu. Nowy Nissan Qashqai trzeciej generacji, w którym zastosowano śródokresowy lifting, ma przednią część nadwozia stylizowaną na kształt dużych ust. Sądząc po ujawnionych zdjęciach różnica pomiędzy samochodem ujawnionym w Chinach a tym w Europie nie odnosi się jednak tylko do wyglądu z przodu.
Sądząc po zdjęciach, Nissan Qashqai będzie zaprojektowany bardziej w stylu chińskiego Nissana Pathfindera. Nowe reflektory połączą się z osłoną chłodnicy, sama osłona powiększy się i straci chromowaną wstawkę w kształcie litery V. Ponadto SUV otrzyma inny przedni zderzak, a z tyłu pojawi się nowe wykończenie. Reflektory także różnią się od zagranicznej wersji podobnie jak napis na tylnej klapie – Glory.
W związku z tym, że obecnie na rynku chińskim sprzedawane są dwie generacje SUV-a Qashqai, czyli Qashqai drugiej generacji (Qashqai Classic) i Qashqai trzeciej generacji, to sądząc po zdjęciach, samochód ten można uznać za lifting i nowy model Qashqai Classic. Boki i tył nowego samochodu nadal wykorzystują formę ze sprzedawanego modelu i nie ma ogólnych zmian.
Cena Nissana Qashqai Glory zaczyna się od nieco ponad 70 000 zł
Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, to długość nowego samochodu wzrośnie o 6 mm (4407 mm), czyli jest prawie takie samo, co w starym modelu. Wysokość nadwozia też jest mniej więcej taka sama (1593/1611 mm) z bagażnikiem lub bez. Rozmiar rozstawu osi się nie zmieni – 2646 mm. Dla porównania Nissan Qashqai trzeciej generacji dla Chin ma 4440 i 2665 mm.
Jeśli chodzi o moc, to odnowiony „drugi” SUV Qashqai „Made in China” otrzyma silnik o pojemności 2,0 l o mocy 151 KM i z przekładnią CVT. Zużycie paliwa wyniesie zatem 6,67 l/100 km. Model trzeciej generacji w Chinach jest dostępny z silnikiem 1.3 turbo (158 KM) i przekładnią CVT. W każdym razie napęd jest tylko na przednie koła.
Mówi się, że oficjalna premiera Nissana Qashqai Glory w nowej odsłonie nastąpi jeszcze przed końcem tego roku. „Trzeci” SUV prawdopodobnie zostanie zaktualizowany w stylu wersji zagranicznej. Qashqai Classic przed „reformą” zaczyna się teraz od 125 900 juanów (około 68 603,04 zł przy obecnym kursie), po reformie ma być tańszy. SUV trzeciej generacji ma kosztować co najmniej 139 900 juanów( 76 256, 55 zł).