Elektryczny ogórek będzie z Polski? Volkswagen poważnie rozważa taką opcję

Najnowocześniejsza wersja vana inspirowana stylistyką słynnego Transportera określanego mianem „hippisowskiego samochodu”, to jeden z najbardziej udanych projektów, jakie wykonał ostatnio Volkswagen. Udało mu się stworzyć nowoczesny model z poszanowaniem dla dawnego stylu niegenerujący negatywnych odczuć. Teraz za sprawą kryzysu finansowego targanego wewnętrznymi sporami producenta ponownie trafia na czołówki niemieckich gazet.

Volkswagen ID Buzz
Podaj dalej

Volkswagen rozważa przeniesienie produkcji modelu ID.Buzz do Polski

Niemiecka prasa huczy od plotek na temat „elektrycznego ogórka”, który mógłby w przyszłości zjeżdżać z taśm produkcyjnych fabryki niemieckiego giganta w Polsce.

Według publikacji „Hannoversche Allgemeine Zeitung” Volkswagen rozważa taką opcję. ID.Buzz podobnie jak jego spalinową wersję T7 montowano w Hannowerze. Teraz jednak jest wysoce prawdopodobne, że albo całościowo, albo częściowo produkcja zostanie przeniesiona do Poznania. Ponadto, rzecznik VW Commercial Vehicles potwierdził te rozważania niemieckiej agencji informacyjnej DPA. Jednak ostatecznej decyzji jeszcze nie podjęto.

Producent zmaga się obecnie z falą strajków, na skutek których czasowo wstrzymuje się taśmy produkcyjne w fabrykach Volkswagena. Przeniesienie produkcji „elektrycznego ogórka” do Polski byłoby kolejnym ciosem dla pracowników producenta, którzy za wszelką cenę chcą utrzymać miejsca pracy.

Volkswagen ID. Buzz and T1
VW ID. Buzz i VW T1 Foto: materiały prasowe producenta

Elektryczny van nie będzie jedynym, który straci etykietkę Made in DE?

Nie jest tajemnicą, że pojazdy elektryczne nie są ulubieńcami europejskich kierowców. To jednak nie przeszkodziło pałać sympatią do elektrycznej wersji kultowego „ogórka”. ID.Buzz gra na sentymentach setek tysięcy kierowców od 2022 roku, powstając równolegle do wersji spalinowej. Jednak nie tak skutecznie, jak Volkswagen sobie wymarzył. To dlatego, że legendarny „Bulli” w wydaniu elektrycznym w pierwszej połowie 2024 roku trafił do kilkunastu tysięcy właścicieli. Celem był znacznie lepszy wynik.

Nie jest to jednak wina modelu, bo pojazdy elektryczne ostatnio nie cieszą się popytem, na miarę oczekiwań. Nie tylko te od Volkswagena notują spadek zainteresowanych zakupem. Producent oczekuje, że w niedalekiej przyszłości ten trend się zmieni, a słupki sprzedaży podskoczą, za sprawą wprowadzenia modelu na rynek w USA.

Niemiecka prasa informuje, że „elektryczny ogórek” może nie być wyjątkiem, jeśli chodzi o przeniesienie produkcji modeli Volkswagena za granicę. Po spotkaniu roboczym w fabryce pojazdów użytkowych Volkswagena (VWN) w Stöcken, gdzie poruszono kwestię możliwości produkcji ID.Buzz w Poznaniu, można założyć, że dla każdej z dziesięciu lokalizacji fabryk producenta w Niemczech istnieją scenariusze przeniesienia produkcji do tańszych krajów za granicą.

źródło: Automobilwoche, Hannoversche Allgemeine Zeitung

Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.

Przeczytaj również