Elektryczny roadster Morris Garage zmierza do europejskich salonów
Nie jest tajemnicą, że MG Cyberster, czyli elektryczny roadster byłej brytyjskiej marki był gwiazdą tegorocznej edycji „Goodwood Mastercard Festival of Speed 2024”. Wyczekiwany elektryczny roadster MG Cyberster teraz zajmie centralne miejsce w europejskich salonach marki. To powód do dumy dla MG Motor, które świętuje stulecie istnienia. Elektryczny Cyberster godnie reprezentuje nową generację wyczynowych kabrioletów i stanowi elektryzujący kamień milowy w bogatej historii MG Motor
Dwuosobowy kabriolet w ilości 10 egzemplarzy był już widziany w zeszłym tygodniu, jak zmierzał autostradą A86 w pobliżu Fontenay-sous-Bois we Francji. Szare elektryczne roadstery na francuski rynek trafią być może do dealerów marki w punktach dystrybucyjnych MG Motor w Île-de-France. To nie dziwi, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Morris Garage obiecało dostarczyć model do europejskich salonów pod koniec 2024 roku.
MG Cyberster to w 100% elektryczny pojazd sportowy o mocy 510 KM (725 Nm) i z akumulatorem NMC o pojemności 77 kWh, zapewniający zasięg wynoszący 443 km (WLTP). W przyszłym roku w katalogu planowana jest także bardziej przystępna cenowo wersja o mocy 340 KM. W testach, jazda z otwartym dachem w chłodny jesienny dzień i korzystanie z trybu sportowego przy klimatyzacji ustawionej na 25°C przełożyła się na spadek wydajności ok. 3 km/kWh.
MG Cyberster ma już właściciela w Polsce
Nowy roadster Cyberster MG jest gotowy na dostawy w Europie. Kabriolet wyprodukowany w Chinach trafił już także do Polski. Samochód w kolorze Dynamic Red trafił do dealera w Toruniu, jako spełnienie specjalnego życzenia klienta. W najbliższym czasie należy oczekiwać, że pierwsze egzemplarze pojawią się w innych lokalizacjach.
Elektryczny roadster wystrzeliwuje do setki w mniej niż 3,2 sekundy. To plus osiągi to nie wszystko, co składa się na zwycięski pakiet. Cyberster z nożycowymi drzwiami jak z Lamborghini to nie rodzinny praktyczny SUV, jak HS. To samochód, który kupuje się sercem, dający właścicielowi plus jeden do indywidualności. Za tuning podwozia limitowanej do 100 egzemplarzy wersji „Red Top Edition” odpowiada włoski zespół DANISI z byłego zespołu F1 Ferrari.
MG nie oszczędzało na wyposażeniu, mimo że cena jest na poziomie podstawowym dla wielu konkurentów ICE. Za wersję z napędem na tył i czarnym dachem należy wydać co najmniej 277 900 zł. Najbogatsza wersja z napędem na wszystkie koła i czerwonym dachem to wydatek 301 900 zł. Zmysł wzornictwa i jakość materiałów użytych przez Morris Garage we wnętrzu robią wrażenie.
Przypomina ono kokpit z siedzeniami ze skóry Nappa i układem trzech ekranów skupionym na kierowcy. Kierownicę wyposażono w łopatki zmiany biegów umożliwiające zmianę trybu jazdy. w trybie Sport lub Super Sport możesz włączyć Launch Control. Wystarczy nacisnąć hamulec lewą nogą, a gaz prawą nogą. Cyberster wystrzeli zaraz po zwolnieniu pedału hamulca. Nie ma ograniczeń co do liczby razy, w których można to zrobić w okresie eksploatacji samochodu. Czy zatem te 300 000 zł to dużo, czy mało za samochód, który z trybu grzecznego labradora może płynnie przejść do sportowego Border collie?
źródło: ChorleyGroup, Facebook, MG Motor