Diesel czy benzyna? A może LPG? Polscy fachowcy mają swoje zdanie

Diesel czy benzyna? A może LPG? Polscy fachowcy mają swoje zdanie

turbodiesel czy benzyna pixabay

Podaj dalej

Diesel cieszy się dużą popularnością wśród polskich kierowców. Wbrew panującym na świecie trendom to wciąż numer 1 wśród kierowców używanych samochodów. Jak donoszą specjaliści z popularnej wśród kierowców firmy Yanosik, diesla ma co drugi polski kierowca.

Mechanicy wyjaśnili, czy diesel, czy benzyna są dziś najlepszą opcją

Według informacji uzyskanych od firmy, silnik wysokoprężny najczęściej wybierają kierowcy w przedziale wiekowym 26-60 lat, pozostali stawiają na benzynę.

Mechanicy, omawiając zalety samochodów z silnikiem diesla, przede wszystkim przypominają, że ten wybór oznacza nie tylko oszczędności na paliwie, ale i wydatki. Zachowanie w dobrym stanie silnika diesla kosztuje więcej niż w przypadku samochodu wariantu benzynowego. Co sądzą o tym mechanicy?

Silniki Diesla same w sobie są jak najbardziej w porządku. Problem pojawia się dopiero w momencie naprawy. Ich diagnostyka, szczególnie w nowych autach, jest bardzo problematyczna. Często, aby można było coś stwierdzić, trzeba rozebrać cały silnik. To natomiast generuje spore koszty, które w wielu przypadkach przyćmiewają nawet oszczędności związane z mniejszym spalaniem. Okazuje się wówczas, że wybór diesla niekoniecznie się opłacił – powiedział mechnik C&B Garage w Warszawie.

O tym, że benzyna jest najlepszą opcją dla kierowców, którzy na co dzień korzystają z samochodu, poruszając się w mieście, mówi wielu innych mechaników. Według nich diesel w mieście nie ma sensu.

Jestem zdecydowanym zwolennikiem benzyny. Diesle generują za dużo kłopotów – zarówno w kwestii mechaniki, jak i samej diagnostyki problemu. Mam świadomość, że wielu kierowców decydujących się na diesle kieruje się oszczędnościami. Muszą oni jednak pamiętać o tym, że benzyna może faktycznie nie jest tańsza, ale na pewno silniki nią napędzane są mniej wadliwe. Dlatego też, gdy klienci pytają mnie o to, co wybrać, zawsze doradzam silniki benzynowe – szczególnie na krótkie odcinki – twierdzi mechanik z RafCar w Podolszynie Nowym.

2,7-litrowy diesel Ford Ecoboost
fot. Ford

A gdyby tak postawić na benzynę bez turbo?

Silniki benzynowe są dostępne w wielu wariantach a oferta na rynku ogromna. W związku z tym wybór konkretnego egzemplarza to spory problem. Co polecają polscy mechanicy ?

Moim zdaniem najpewniejsze są wolnossące silniki benzynowe, choć obecnie jest ich na rynku coraz mniej. Jednak jeśli miałbym wybrać auto dla siebie, to postawiłbym na wolnossący silnik benzynowy na pośrednim wtrysku, powyżej 2 l – twierdzi mechanik z MOTO-FORNAL w Kaliszu.

Czy samochód z instalacją LPG to najlepszy wybór?

Podsumowując wypowiedzi, nie można oprzeć się wrażeniu, że fachowcy na pierwszym miejscu polecają silniki benzynowe. Zakup popularnej 95 to dziś wydatek rzędu 5,75 zł za litr, więc co zrobić, gdy nie chcemy ponosić kosztów wysokich cen paliwa ?

Tu pojawia się opcja montażu instalacji LPG, a jak wiadomo, nie każdy silnik z nią dobrze współpracuje. Co myślą fachowcy o tym rozwiązaniu?

Instalacje gazowe starszej generacji działają raczej bez zarzutu, jednak te nowsze coraz częściej generują wiele problemów – mówi mechanik z MOTO-FORNAL

Kierowcy, którzy zdecydują się na montaż instalacji LPG, muszą pamiętać o tym, że czekają ich ograniczenia. Na przykład, nie zawsze można zaparkować samochód z instalacją LPG w podziemnym garażu. Ze względu na zagrożenie pożarowe na wielu parkingach obowiązuje zakaz wjazdu dla samochodów napędzanych gazem.

Reasumując polscy mechanicy wcale nie uważają, że wybór silnika jest uzależniony od tego czy napędza go diesel czy benzyna. Najlepsze rozwiązanie jest zależne od preferencji kierowcy, stylu jazdy i zasobów finansowych.

Źródło wypowiedzi: autodziennik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News