Chińskie Chery zdradza ambitne plany wobec marek Omoda i Jaecoo. Wyda na nie miliardy euro

Nie jest tajemnicą, że chiński Chery skupia się w tym roku na udanym debiucie marek Omoda i Jaecoo w Europie. Na początek samochody trafiły do oferty w czterech krajach, w tym w Polsce. Jednak to dopiero początek inwazji produktowej chińskiego producenta.

suv-omoda-5
Podaj dalej

Chery Auto planuje wydać miliardy euro na inwestycje w Europie

Jak wynika z publikacji Reuters, chiński producent samochodów Chery planuje zainwestować ogromne sumy, aby jego marki Omoda i Jaecoo odniosły sukces w Europie. Na razie rozpoczyna sprzedaż w czterech krajach: Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Polsce. Wiadomo jednak, że zamierza w najbliższych miesiącach rozpocząć działalność na innych europejskich rynkach.

Oprócz pojazdów benzynowych obecnie znajdujących się w ofercie marek Chery, producent przewiduje także inne opcje mechaniczne: hybrydowe i elektryczne. Jak zapowiedział w wywiadzie Kevin Cheng, dyrektor generalny Omoda i Jaecoo we Włoszech, marki takie jak Kia, Hyundai, Nissan i Volkswagen stanowią punkty odniesienia dla Chery.

Plany inwestycyjne w zakresie marketingu i rozwoju Chery w Europie są nadal tajne. Wiadomo jednak, że „chodzi o ogromne pieniądze, miliardy euro” – powiedział Kevin Cheng.

Chery oferuje SUV-a Jaecoo 7 także w Polsce fot. Jaecoo
SUV-a Jaecoo 7 można zamiawiać także w Polsce fot. Jaecoo

Chińczycy chcą by Omoda i Jaecoo były jak Kia w Europie

Chiński producent samochodów Chery Auto przeznaczy miliardy euro na to, by Europejczycy pokochali marki Omoda i Jaecoo. Dyrektor generalny Omoda i Jaecoo we Włoszech przypomniał, że Kia potrzebowała blisko 20 lat, aby zdobyć uznanie w Europie i dodał:

„Naszym celem jest osiągnięcie tego w ciągu trzech lat”

Omoda i Jaecoo podały, że okresie od stycznia do sierpnia ich globalna sprzedaż wyniosła prawie 150 000 pojazdów. Nie wiemy jednak, jaki odsetek pojazdów trafił do Europy.

Nie jest tajemnicą, że chiński producent niedługo zmierzy się z nową polityką celną UE. Ta zakłada cło w wysokości 20,7% na pojazdy elektryczne, dlatego, nie dziwi, że Chery chce otworzyć nową kartę w historii swojej działalności i produkować samochody w Europie.

„Produkcja samochodów w Europie pomoże nam uniknąć ceł”- powiedział Cheng.

Chery, to największy chiński producent samochodów pod względem wolumenu eksportu. Jak informowaliśmy, podjął już współpracę z lokalnym partnerem w Hiszpanii i planuje produkcje w barcelońskiej fabryce Ebro. To będzie pierwszy zakład produkcyjny Chery, ale nie ostatni. Firma rozważa bowiem także budowę drugiej placówki w tym samym regionie. Według Reuters na liście potencjalnych lokalizacji jest także Europa Wschodnia.

Chery oferuej SUV-a Omoda 5 w Polsce
Chery oferuej SUV-a Omoda 5 w Polsce fot. Omoda

Przeczytaj również