Huwaei otwiera z Maextro S800 nową erę ultraluksusowych, inteligentnych samochodów
Problemem Europy jest to, że nie ma ona żadnego tak zaawansowanego technologicznie RollsRoysa ani Maybacha jak chiński Maextro S800. Gigant technologiczny Huawei, który jest nam znany m.in. z oferty telefonów komórkowych, zamierza uczynić biznesową elektryczną limuzynę czymś więcej niż zwykłym środkiem transportu.
W dniu 20 lutego na konferencji poświęconej technologii inteligentnej jazdy Hongmeng, jaka odbyła się w chińskim Shenzen, ujawniono, że Maextro S800 jako pierwszy na świecie samochód, otrzyma aż sześć inteligentnych technologii.
Na tej liście znajduje się m.in.: autonomiczne inteligentne podwozie, aktywna ochrona Angel Seat, autonomiczna inteligentna komunikacja między pojazdami. Ponadto system HUAWEI ADS jest gotowy na wprowadzenie autonomicznej jazdy trzeciego poziomu. To luksusowe nadwozie skrywa dodatkowo sztuczną inteligencję sterującą pojazdem
HIMA stworzona m.in.przez Huawei i JAC, wykorzysta na początek trzy z inteligentne technologie w nowym Maextro S800. Będą to: platforma Tuling Longxing, Angel Active Safety Protection, Huawei Galaxy Communication. Kolejne technologie na liście to Hongmeng ALPS Cockpit 2.0, Huawei Car Language System 2.0, Huawei Whale Battery 2.0 itp.
Maextro S800 dokonuje skoku od inteligencji pasywnej do inteligencji autonomicznej AI. Czyli takiej, która może działać bez ingerencji człowieka, jego wkładu lub bezpośredniego nadzoru. Elektryczna limuzyna będzie więc pierwszą na świecie z autonomicznym, inteligentnym podwoziem Tuling Longxing firmy Huawei z aktywną percepcją, centralnym sterowaniem, inteligentnym wnioskowaniem i autonomicznym uczeniem się.

Podróż luksusową chińską limuzyną z najwyższym poziomem komfortu
System HUAWEI ADS z wyprzedzeniem skanuje otoczenie przed pojazdem i bada warunki drogowe, integruje sieć percepcyjną, aby przewidzieć m.in. ryzyko poślizgu. Dodatkowo dostosowuje rozkład momentu obrotowego na cztery koła i koordynuje sterowanie przednimi i tylnymi kołami, aby zapewnić spokojną reakcję w zależności od stopnia skomplikowania sytuacji na drodze.
Nadchodzący Maextro S800 otrzyma zaawansowane technologicznie zawieszenie z funkcją rozumowania przestrzenno-czasowego. Sztuczna inteligencja optymalnie dostosuje zawieszenie i będzie sterować ruchem pojazdu tak, aby jazda była komfortowa. Mówiąc prościej, nie będzie występowało np. przechylanie nadwozia na boki podczas pokonywania zakrętów, podnoszenie podczas ruszania i kiwanie podczas hamowania.
Nie jest tajemnicą, że Huawei jest liderem w dziedzinie rozwoju inteligentnej jazdy. Inteligentny system kierowania pojazdem HUAWEI ADS może być już używany w całych Chinach. Zapewnia kompleksowe, zbliżone do ludzkiego podejście do kierowania pojazdem i jest gotowy na wprowadzenie autonomicznej jazdy trzeciego poziomu.

Maextro S800 będzie dbał także o bezpieczeństwo swoich pasażerów
Na konferencji w Shenzen Huawei zaprezentowało także autonomiczny inteligentny system ochrony bezpieczeństwa pojazdu. Ten może m.in. identyfikować niewidoczne wizualnie pojazdy w deszczu, mgle, czy zamieci i w efekcie automatycznie hamować i unikać kolizji. Potrafi także identyfikować ryzyko zderzenia z przodu i z tyłu, by automatycznie kierować pojazdem w celu uniknięcia kolizji.
Inteligentne technologie pojazdu potrafią także zapewnić bezpieczeństwo pasażerom Maextro S800 w ekstremalnych sytuacjach. Na przykład przed kolizją pojazd dostosowuje pozycję siedzenia, napina pas bezpieczeństwa, podnosi szybę, odblokowuje centralny zamek, dostosowuje postawę ciała i tym samym zmniejsza uszkodzenia, jakie mogą powstać w wyniku zderzenia. Co więcej, jeśli dojdzie do takiej sytuacji, pojazd autonomicznie ogranicza zasilanie, dzwoni na numer ratunkowy i przekazuje niezbędne informacje. To pozwala na przeprowadzenie szybkiej i sprawnej akcji ratunkowej.
Maextro S800 może łatwo poradzić sobie z różnymi scenariuszami wybuchu opony. Opóźnienie reakcji na wykrycie wybuchu opony wynosi mniej niż 0,2 sekundy. To pomoże ustabilizować tor jazdy samochodu i zapewni bezpieczeństwo pasażerom.

Podsumowanie
Maextro S800 jest pierwszym na świecie autonomicznym inteligentnym pojazdem z tak imponującą liczbą technologii. Jego cena będzie mieścić się w przedziale od 1 miliona do 1,5 miliona juanów, kiedy trafi na rynek pod koniec maja br. Będzie silnym konkurentem na trudnym dla europejskich marek rynku w segmencie luksusowych samochodów. Tą przewagę dają mu technologie Huawei, które będzie nadal współpracować z JAC w zakresie: inteligentnej jazdy, inteligentnego kokpitu, inteligentnych napędów EV, inteligentnej sieci i usług w chmurze. To ich solidny wkład w rozwój inteligentnego transportu.
W Europie, która pozostaje w tyle, jeśli chodzi o pojazdy oparte na sztucznej inteligencji, moce Maextro S800 robią wrażenie. Funkcjonalności tj. ładowanie z 10% do 80% w ciągu 10 minut, pierwsza na świecie autonomiczna kabina oczyszczająca powietrze m.in. wyczuwająca szkodliwe gazy, inteligentne oświetlenie i dostęp do sieci nawet w odległości 30 metrów od pojazdu to zaledwie ułamek tego, co zaoferuje chińska limuzyna dla VIP-ów. Najnowocześniejsze technologie i luksus, tworzą z niej punkt odniesienia dla chińskiej nowej ery ultraluksusowych, inteligentnych samochodów.
źródło:Weibo/Huawei