BYD rozpoczyna rok prawdziwym spektaklem swoich możliwości
Oczekiwana od kilku tygodni premiera nowego sedana i SUV- a w gamie modelowej BYD stała się faktem. W dniu 17 stycznia oficjalnie zadebiutował BYD Han L i BYD Tang L. Będą filarami rodziny Dynasty.
Jeśli chodzi o rozmiar nadwozia, to sedan ma długość ponad 5 m i rozstaw osi 2970 mm. Produkcyjna wersja modelu ma 19’calowe felgi z czerwonymi zaciskami, co dodatkowo podkreśla sportowy charakter modelu. Tytuł nie jest przesadzony, jeśli mówimy o pojeździe, który osiąga prędkość 100 km/h w czasie 2,7 sekundy. Pomaga mu w tym aktywna kratka wentylacji z przodu i sprytnie ukryte w nadwoziu klamki
Wiele napisaliśmy już o jego wyglądzie, który BYD nieoczekiwanie ujawnił przed premierą, ale dziś wiem, że tylne światła BYD Han L noszą oficjalną nazwę „Feng Ling”. To ze względu na to, fakt że przybierają kształt skrzydeł Feniksa. Trudno o bardziej spektakularny efekt o zmierzchu, co widać było podczas oficjalnej prezentacji modeli online.
Wiemy także, że Han L trafia do oferty w czterech kolorach nadwozia do wyboru: Glazed Silver (Ding Kiln White Porcelain), Mozhu Qing (Longquan Celadon) i Duan Inkstone Grey (Jian Kiln Jian Zhan). Wnętrze pojazdu do tej pory okryte było tajemnicą.
Wnętrze modelu Han L to jedna wielka strefa komfortu wszystkich pasażerów
Wchodząc do środka, widzimy w jego detalach nawiązanie do duchowego filaru koncepcji projektowej modelu. BYD Han L korzysta z kombinacji zawieszonego centralnego ekranu sterującego + ekranu instrumentów LCD. Co ważne, na centralnej wyspie zachowano niektóre fizyczne przyciski. To plus jeden do wygodnej obsługi i ocen Euro NCAP, jeśli model trafiłby do Europy.
Jeśli chodzi o kolorystykę wnętrza, to sedana można zamawiać z białym lub brązowym wykończeniem. Widzimy, że materiały użyte w kabinie sedana oprócz tego, że są luksusowe i miękkie, to oprócz nich po raz pierwszy do wykonania kabiny użyto połączenia fornirów bambusowych i drewnianych.
Fotele w samochodzie obito skórą. Przedni rząd wyposażono w wielokierunkową elektryczną regulację oraz funkcje ogrzewania, wentylacji i masażu. Ponadto we wszystkich czterech drzwiach szyby są dwuwarstwowe. Można mieć lodówkę z funkcją ogrzewania i chłodzenia, systemy generujące zapachy, bezprzewodową ładowarkę telefonów, dźwięk Dynaudio i inteligentne systemy jazdy God’s Eye itp.
Jak wspominaliśmy, jeśli chodzi o mechanikę, to BYD Han L będzie dostępny w wersji czysto elektrycznej i hybrydowej typu plug-in. Pierwszy wykorzystuje platformę super e i nowy akumulator typu Blade. Wersja jednosilnikowa ma maksymalną moc 500 kilowatów. Dwusilnikowy wariant korzysta z przedniego i tylnego silnika o tej samej mocy 230 kilowatów. W rezultacie pojazd generuje maksymalną moc 580 kilowatów. Dwusilnikowa wersja 4×4 Han EV osiąga moc maksymalną 1085 KM.
Wariant DM-p z najnowszą technologią hybrydową piątej generacji BYD otrzyma zupełnie nowy silnik 1,5 T o maksymalnej mocy 115 kilowatów i silni o mocy 200 kilowatów. Zasięg wyniesie 145 km i 170 km, a czas przyspieszania od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 sekundy. Ponadto BYD zapowiedział jeszcze wersję z dronem o inteligentnym podwoziu, lidarze i innych technologiach. Co wiadomo o debiutującym SUV-ie Tang L?
Nowy flagowy SUV BYD Dynasty wjeżdża do oferty w dwóch wariantach napędu
Według dostępnych danych nowy flagowy SUV BYD Dynasty ma długość 5040 mm i rozstaw osi 2950 mm. Do tej pory podobnie jak w przypadku sedana tylko cena i wnętrze pozostawały jego jedyną tajemnica. Dziś wiemy, że BYD Tang L ma trzyrzędowy układ siedzeń 2+3+2 i każdy z nich obszyto skórą.
Przednie siedzenia pozwalają na wielokierunkową elektryczną regulację i zapamiętywanie ustawień. Dodatkowo wyposażono je w funkcje ogrzewania, wentylacji i masażu. Oparcia tylnych dwóch rzędów siedzeń można złożyć na płasko, tworząc płaską platformę.
Materiały wykorzystane we wnętrzu SUV-a są tak samo luksusowe, jak w nowym sedanie BYD. Oprócz skóry jest bambus i drewno. Sam projekt wnętrza także nie odbiega od modelu Han L. Samochód wykorzystuje tę samą kombinację podwieszanego centralnego ekranu sterującego i ekranu LCD. Jest także wysokiej klasy wyświetlacz HUD AR-HUD. Na liście wyposażenia jest m.in. bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego w pierwszym rzędzie, system audio DIS, lodówka z ogrzewaniem i chłodzeniem, system zapachowy. Nie brakuje również inteligentnego systemu jazdy God’s Eye itp.
Jeśli chodzi o mechanikę nowy SUV BYD w wersji hybrydowej typu plug-in wykorzysta technologię hybrydową DM piątej generacji. Wykorzysta silnik 1,5 T o maksymalnej mocy 115 kW.podczas gdy maksymalna moc silników przedniego i tylnego wynosi 200 kW. Zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wyniesie w zależności od opcji: 135 km, 150 km i 165 km.
Wariant całkowicie elektryczny Tang L będzie korzystał z platformy Super e, o maksymalnej mocy 500 kW (w wersji z jednym silnikiem) oraz maksymalnej mocy 230 kW i 580 kW ( w wersji z dwoma silnikami, odpowiednio z przodu i z tyłu). Ponadto SUV wykorzysta nowy akumulator typu Blade o pojemności 100,5 kWh. Jeśli chodzi o zawieszenie, to oczekuje się, że nowy samochód będzie wyposażony w przednie zawieszenie MacPherson + tylne pięciowahaczowe.
Podsumowanie
W BYD Dynasty Network Qin, Yuan i Song utworzyły silne rodzinne składy. Po to, aby radzić sobie z rywalami w swoich odpowiednich segmentach rynku. Pojawienie się Han L i Tang L z mocą 1102 KM i oszczędnymi wydajnymi napędami będą rywalizować z zagranicznymi konkurentami.
Na początek te dzieła designu, które wyszły spod ręki znanego fanom Audi Wolfganga Eggera, trafią na chiński rynek. Mówi się o cenie wywoławczej około 300 000 juanów (ok. 170 000 zł). To świadczy o bezkompromisowej polityce kosztów BYD. W późniejszym okresie należy oczekiwać, że SUV i sedan trafią na zagraniczne rynki, gdzie uważane za „nośniki chińskiej kultury” będą zawstydzać rywali pod każdym względem.
źródło: Weibo BYD