Nowy model od Audi nie będzie kolejnym elektrycznym SUV-em
Nie jest tajemnicą, że w ofercie elektrycznych pojazdów Audi dominują te w popularnym nadwoziu SUV. Pod względem mniejszych kompaktowych samochodów marka wypada blado na tle swojej konkurencji. Klienci, aczkolwiek nadal chętnie sięgają po SUV-y, to coraz częściej spoglądają w stronę miejskich crossoverów. Takie plus niewielkie gabarytowo modele są idealne na bliższy ekologii miejski środek transportu na co dzień.
Audi ma plany budowy nowego modelu elektrycznego w segmencie podstawowym. Poinformował o tym dzisiaj na spotkaniu zakładowym w Ingolstadt szef Audi Gernot Döllner. Po raz pierwszy 5500 pracowników fabryki usłyszało o szczegółach nowego projektu. Nie jest on zupełnie nowy, bo wspominał o nim Markus Duesmann na konferencji prasowej w marcu 2023 roku.
„Dzięki rodzinie Q6 e-tron i A6 e-tron w tym roku po raz pierwszy e-mobilność zawita z Ingolstadt. Q6 e-tron oparty na nowym Premium Platform Electric to kolejny skok technologiczny Audi w zakresie mobilności elektrycznej. W perspektywie średnioterminowej będziemy produkować w zakładzie także kolejny model w pełni elektryczny.”– powiedział cytowany przez Automobilwoche Gernot Döllner.
Pracownicy czekali na tę oficjalną wiadomość
Według publikacji Automobilwoche nowy model będzie trafi do segmentu kompaktów marki. Gabarytowo zbliżony do hitu Audi A3 na pewno pozwoli marce z Ingolstadt zaistnieć w poszukiwanej klasie codziennych pojazdów elektrycznych.
Szef rady zakładowej Audi, Jörg Schlagbauer nie krył zadowolenia z prespektywy nowego projektu, który powstanie w rodzinnym mieście marki.
„Jako Rada Zakładowa od lat walczyliśmy o ten pojazd i domagaliśmy się go dla Audi i fabryki w Ingolstadt. Kryteria pozytywnej decyzji były jasno sformułowane od samego początku. Efektywność ekonomiczna i konkurencyjność technologiczna muszą być zagwarantowane”
Aby zbudować nowy kompaktowy model , Audi musi opracować nową koncepcję nadwozia. Za bazę dla platformy samochodu posłuży system modułowy MEB Volkswagena. Ten sam, z którego korzysta elektryczne Q4 e-tron. Jak informuje Automobilwoche, główna fabryka w Ingolstadt otrzymała właśnie kontrakt na produkcję modelu. Nowe Q6 e-tron, pierwszy pojazd skonstruowany na platformie PPE zjeżdża obecnie z taśm produkcyjnych w rodzinnym mieście marki. W tej samej lokalizacji powstanie także A6 e-tron. Pracownicy marki premium od 2028 roku będą produkować tylko pojazdy elektryczne.
Według produkcyjnego planu, jaki ujawnił Gernot Döllner, marka na początek skupi się na wprowadzeniu na rynek dwóch nowych modeli PPE: Q6 e-tron i A6 e-tron oraz ostatniej spalinowej generacji modeli spalinowych. Wśród nich jest między innymi model A4 (w nowym nazewnictwie A5), które wyjedzie z fabryki w Neckarsulm.
Nowy kompaktowy elektryczny model ma się pojawić pomiędzy startem PPE (2024/2025) a pierwszymi modelami Audi na nowej platformie grupy SSP (od 2027/2028) opracowanej we współpracy z Volkswagenem.
źródło: Automobilwoche, WRC Media s.c wszelkie prawa zastrzeżone