MG HS za 109 900 zł zaczyna trząść polskim rynkiem. Chiński SUV do prywatnych garaży trafiał częściej niż Toyota Yaris

Chińskie samochody biją rekordy popularności w Polsce. Z najnowszych analiz wynika, że kupują je zwłaszcza osoby fizyczne. W styczniu klienci indywidualni częściej rejestrowali MG HS niż Toyotę Yaris. Coraz mocniejszą pozycję mają też inni producenci z Państwa Środka.

MG HS wnętrze
Podaj dalej

Rekordowy udział w polskim rynku

Z najnowszego opracowania Instytutu Samar wynika, że w styczniu udział chińskich marek w polskim rynku samochodowym osiągnął rekordowe 4,7 proc. Zarejestrowano łącznie 2 083 szt., co oznacza wzrost o 1 008 proc. względem stycznia 2023 r. O ile rynek w Polsce ogólnie napędzają firmy, tak w przypadku chińskich marek osoby fizyczne w styczniu stanowiły 54,06 proc. klientów.

MG HS Plug-In Hybrid na stadionie Legii Warszawa
MG HS. // fot. materiały prasowe

W pierwszy miesiącu tego roku najmocniejszym koncernem na polskim rynku było SAIC Motor, którego marka MG (chiński kontynuator brytyjskiego brandu) osiągnęła prawie tysiąc rejestracji (985 szt.). To więcej nawet niż koncern Geely (953 szt. w styczniu).

Jaecoo 7 Off-Road
Jaecoo 7. // fot. materiały prasowe

Powody do zadowolenia ma też Chery, który na podium chińskich marek wprowadził dwa swoje podmioty, czyli Jaecoo (328 szt.) i Omoda (281 szt.). Trzycyfrowe rezultaty uzyskały jeszcze tylko marki BAIC (246 szt.) oraz BYD (166 szt.). Daleko od tego pułapu był mniej znany Forthing (68 szt.), a sprzedaż DFSK (7 szt.), SWM czy Dongfeng (po 1 szt.) była śladowa.

Omoda 5
Omoda 5. // fot. materiały prasowe

MG HS ulubionym „chińczykiem” Polaków

Ranking modelowy styczniowych rejestracji aut chińskim marek otwiera MG HS. SUV oferowany na wyprzedaży od 109 900 zł zaczął rok od mocnego uderzenia, bo 644 rejestracji. Z tego 367 dowodów rejestracyjnych wydano na osoby fizyczne, a to więcej niż na Toyotę Yaris w tej grupie klientów. MG HS zajęło też 7. miejsce wśród osób fizycznych oraz 11. lokatę w ogóle wśród aut osobowych.

MG ZS Hybrid+
MG ZS. // fot. materiały prasowe

Drugie i trzecie miejsce łatwo wywnioskować z opisanego wyżej rankingu marek. Jaecoo 7 naliczono 328 rejestracji, a Omodzie 5 – 281 rejestracji. Najbliżej chińskiego podium było MG ZS (257 szt.). Czołową piątkę skompletował polski bestseller BAIC-a, czyli Beijing 3 (138 szt.). Powyżej stu rejestracji w styczniu odnotował jeszcze tylko BYD Seal U (123 szt.). Top 10 chińskich modeli w Polsce uzupełniły w zeszłym miesiącu MG3 (72 szt.), Beijing 5 (70), Forthing T-Five (48) i Beijing 7 (38).

Beijing 3 / BAIC
Beijing 3. // fot. materiały prasowe

Przeczytaj również