Chiński gigant BYD ujawnia niskie ceny w Polsce. Hybrydowy SUV z zasięgiem nawet 1080 km

Chiński SUV, sedan oraz miejski hatchback wejdą do premierowej oferty marki BYD w Polsce. Przedsprzedaż ruszy 10 czerwca 2024 r. a najtańszy model ma kosztować od 141 tys. złotych. Dostawy aut motoryzacyjnego sponsora Euro 2024 przewidziano pod koniec sierpnia br.

BYD Seal / wnętrze / chiński samochód
Podaj dalej

Informację o szczegółach polskiej oferty wyjawił agencji ISB News, Blade Feng. Menedżer od stycznia 2024 r. zajmuje stanowisko country managera na Polskę w BYD Europe. Zamówienia w przedsprzedaży będą zbierać sieci dealerskie kojarzone głównie z markami koncernu Volkswagena. Mają to być grupa Krotoski, Plichta czy Cichy-Zasada. Początkowo BYD ma mieć 4 salony w Polsce. Oprócz Warszawy będą to obiekty w Gdyni, Poznaniu i Bydgoszczy.

BYD Dolphin od 141 tys. zł

W ofercie pojawią się modele w pełni elektryczne, ale i hybrydy plug-in. Najmniej ma kosztować miejski hatchback, bo od 141 tys. zł. To wyraźnie mniej niż konkurencyjny Volkswagen ID.3 (od 180 290 zł) czy Renault Megane E-Tech Electric (od 174 900 zł). Ceny bogatszej wersji wyposażenia mają zmieścić się w 150 tys. zł. Elektrowoz.pl sugeruje, że stawki są tym bardziej atrakcyjne, jeśli uwzględnimy fakt, że ceny mogą brać poprawki na planowane unijne cła na chińskie samochody.

BYD Dolphin
fot. BYD

BYD Dolphin to 5-drzwiowy hatchback segmentu C zbudowany na autorskiej płycie podłogowej e-Platform 3.0. Prawdopodobnie trafi do nas z dużą baterią litowo-żelazowo-fosforanową (LFP) o pojemności 60,48 kWh. Według pomiaru WLTP ma to dać zasięg 427 km. Silnik elektryczny o mocy 150 kW, czyli 204 KM zapewni sprint do setki w 7 sekund. Jednostka generuje 310 Nm momentu obrotowego. Moc i moment będą przekazywana tylko na przednią oś.

Chiński konkurent dla Tesli Model 3

BYD nazywany „chińską Teslą” będzie miało też w polskiej ofercie coś, co ma konkurować z bestsellerami firmy Elona Muska. Konkurentem dla Tesli Model 3 ma być BYD Seal. Ten elektryczny sedan ma kosztować od 207 tys. zł. zatem więcej niż amerykański konkurent (od 194 990 zł). Wersja z napędem na tył (Design) zaoferuje 570 km zasięgu według WLTP, czyli więcej niż w Tesli (513 km). W cyklu miejskim może to być nawet 700 km. Moc 313 km pozwoli na uzyskanie 100 km/h w 5,9 sekundy (TM3 w 6,1 s).

BYD Seal
fot. BYD

Wersja czteronapędowa, czyli Excellence AWD ma deklarowany zasięg 520 km (miasto 600 km). Z mocą 531 KM (0-100 w 3,8 sek.) nie nawiąże do Modelu 3 Long Range (zasięg 629 km), ale i osiągów TM3 Performance (3,1 sek. do setki). Najbogatsza wersja limuzyny BYD będzie wiązać się z wydatkiem 234 tys. złotych. To więcej niż za Teslę Model 3 Long Range (224 990 zł), ale mniej niż odmiana Performance (244 990 zł).

SUV w hybrydzie plug-in od 190 tys. zł

Chiński BYD może też namieszać w Polsce swoim SUV-em, czyli modelem Seal U. Dziennik.pl ustalił, że za 190 tys. zł będzie można kupić wersję DM-i, jak oznacza się hybrydę plug-in. To bardzo niska cena jak za technologię PHEV. Warto zauważyć, że autorski system BYD-a używa w tym układzie silnika spalinowego (1.5 o mocy 130 KM) tylko do generowania prądu.

BYD Seal U / SUV
fot. BYD

Przednie koła napędza silnik elektryczny o mocy 197 KM. W przypadku odmiany 4×4 na przedniej osi jednostka elektryczna ma moc 204 KM, a na tylnej 163 KM. Akumulator zasilany silnikiem spalinowym ma pojemność 18,3 kWh. W trybie elektrycznym przejdzie tylko 70 kilometrów. Sensacją ma być hybrydowy zasięg auta, który wyniesie aż 1080 km. To zasługa 60-litrowego zbiornika paliwa. Górna granica ceny BYD-a Seal U ma zamykać się przy 203 tys. zł.

Nie jest jasne czy do polskiej oferty ten SUV wejdzie w wersji w pełni elektrycznej. Na naszym rynku nie będą dostępne też najdroższe modele chińskiego producenta jak BYD Han czy BYD Tang.

Przeczytaj również