Mazda była w kontakcie z miłośnikami modelu
Oferta jest bardzo szeroka i obejmuje części mechaniczne, zawieszenia, a także masę poszukiwanych podczas procesów renowacyjnych “pierdół”, jak np. śrubki, uszczelki czy emblematy. Oferta skierowana jest na Amerykę Północną, co być może nie jest szczególnie pocieszającą wiadomością, ale to i tak spory sukces, bo początkowo program renowacyjny dla Miaty, który ogłoszono w 2017 r., obejmował tylko rynek japoński. Niewykluczone więc, że producent myśli też o Starym Kontynencie. Do tego czasu pozostaje nam import. Według zapewnień producenta, nowe części do Miaty posiadają wygląd i funkcjonalność tych starych, ale zostały wykonane z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów i technik budowy. Mazda przy tworzeniu listy elementów do reprodukcji, była w kontakcie z mnóstwem sklepów motoryzacyjnych i klubów miłośników Miaty, aby mieć pewność, które elementy są najbardziej pożądane i powinny być produkowane w pierwszej kolejności.
Ceny tego samochodu ciągle rosną
Jeszcze kilka lat temu pierwsze generacje Mazdy MX-5 można było kupić za 2-3 tysiące złotych. Dzisiaj wchodząc na serwisy ogłoszeniowe próżno szukać egzemplarzy w takich cenach. Miata dziarsko wkroczyła na rynek youngtimerów i ceny zadbanych okazów poszybowały do pięciocyfrowych wartości.
https://wrc.net.pl/jubileuszowy-zlot-z-okazji-30-lecia-mazdy-mx-5-juz-za-nami
Miata to jeden z najważniejszych, a może nawet najważniejszy samochód w gamie japońskiego producenta. Wystarczy wspomnieć, że w 2000 r. MX-5 została zarejestrowana w Księdze Rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się dwumiejscowy samochód sportowy w historii, o łącznej produkcji 531 890 sztuk. Z kolei cztery lata temu koncern z Hiroszimy świętował już milion sprzedanych egzemplarzy! Przy tej okazji Masamichi Kogai, prezes Mazda Motor Company, powiedział o modelu MX-5, że stał się on symbolem całej marki.
Mając na koncie tyle sprzedanych samochodów, można się spodziewać, że zapotrzebowanie na nowe części będzie spore – również dla starszych modeli. Mazda nie jest pierwsza, jeśli chodzi o koncerny produkujące nowe części do starych samochodów. Podobne programy renowacyjne prowadzą BMW, Mercedes-Benz czy Jaguar. Wszystko są to jednak samochody z segmentu premium, a Mazda dała właśnie przykład, że również dla tańszych samochodów tego typu inicjatywy są możliwe. Lista dostępnych części do MX-5 znajduje się tutaj.
A tak przy okazji, wkrótce wszyscy będziemy śpiewać gromkie “100 lat”, bo właśnie tyle lat skończy w przyszłym roku koncern z Hiroszimy.