Lista SUV-ów produkowanych w Polsce powiększyła się o kolejny model. Wreszcie ujawniono cenę Alfa Romeo Junior Ibrida Q4

Alfa Romeo przyjmuje już zamówienia na nową wersję modelu Junior. Oferta na SUV-a produkowanego w Tychach powiększyła się o wariant Alfa Romeo Junior Ibrida Q4, czyli miękką hybrydę z napędem na wszystkie koła. Ceną początkową w konfiguratorze jest kwota 161 500 zł brutto.

Alfa Romeo Junior
Podaj dalej

Hybrydowa czteronapędówka była ostatnim, brakującym elementem planu wprowadzenia modelu tego na rynek. Historia Juniora była zresztą pełna perturbacji, bo pierwotnie miała to być Alfa Romeo Milano. Jednak w związku z produkcją w Polsce włoski rząd zablokował możliwość stosowania włoskobrzmiącej nazwy, jeśli SUV będzie wytwarzany poza Italią.

Alfa Romeo Ibrida Q4 tańsza od elektryków

Zgodnie z planem samochód zaczęto produkować w Polsce, ale jako Alfa Romeo Junior. Początkowo była dostępna wersja elektryczna (Elettrica) o mocy 156 KM w cenie od 173 200 zł oraz hybrydowa (MEHV), czyli Ibrida w cenie od 126 600 zł. Pod koniec zeszłego roku do oferty dołączyła najbardziej sportowa odmiana przednionapędowa Elettrica Veloce (ceny od 215 200 zł). Teraz portfolio uzupełnia miękka hybryda z napędem e-AWD (Ibrida Q4) w cenach od 161 500 zł. Poniżej można zobaczyć nowy spot reklamowy modelu.

Napęd na 4 koła w Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 nie jest klasycznym rozwiązaniem znanym z SUV-ów 4×4. Na tylnej osi zamontowano dodatkowy silnik elektryczny, którego pracą zarządza w pełni elektronika. Ma on niezależną przekładnię redukcyjną, dzięki czemu możliwe jest zapewnienie do 1900 Nm, co w teorii pomoże wygrzebać Alfę nawet z wymagających nawierzchni. Drugi silnik elektryczny (moc 21 kW) jest na przedniej osi, wspomagający pracę 1,2-litrowego silnika turbo (też polskiej produkcji) o mocy 136 KM. Łączna moc układu hybrydowego 48V wynosi 145 KM. Dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna eDCT6 umożliwia jazdę ze średnim zużyciem 5,2 l/100 km.

Co na wyposażeniu?

W najtańszej odmianie Ibrida Q4 jest dostarczana z białym lakierem pastelowym, jedynym bez dopłaty. W standardzie otrzymujemy 18-calowe alufelgi i grill Scudetto Legenda z napisem Alfa Romeo. Nie dopłacamy za przyciemniane tylne szyby, elementy wykończenia nadwozie w kolorze Glossy Black czy matrycowe światła Full LED. We wnętrzu otrzymujemy oświetlenie ambientowe, wysokiej jakości materiały oraz fotel kierowcy z szerokimi opcjami kalibracji o funkcją masażu. Do środka trafiły też 2 ekrany 10,25-calowe. Jeden to cyfrowy kokpit, a drugi to system multimedialny (dotykowy). Nie brakuje tu takich udogodnień jak bezprzewodowa ładowarka smartfona, czujnik deszczu, czujniki parkowania 360° i wielu nowoczesnych systemów asystujących.

Przeczytaj również