Hybrydowa czteronapędówka była ostatnim, brakującym elementem planu wprowadzenia modelu tego na rynek. Historia Juniora była zresztą pełna perturbacji, bo pierwotnie miała to być Alfa Romeo Milano. Jednak w związku z produkcją w Polsce włoski rząd zablokował możliwość stosowania włoskobrzmiącej nazwy, jeśli SUV będzie wytwarzany poza Italią.
Alfa Romeo Ibrida Q4 tańsza od elektryków
Zgodnie z planem samochód zaczęto produkować w Polsce, ale jako Alfa Romeo Junior. Początkowo była dostępna wersja elektryczna (Elettrica) o mocy 156 KM w cenie od 173 200 zł oraz hybrydowa (MEHV), czyli Ibrida w cenie od 126 600 zł. Pod koniec zeszłego roku do oferty dołączyła najbardziej sportowa odmiana przednionapędowa Elettrica Veloce (ceny od 215 200 zł). Teraz portfolio uzupełnia miękka hybryda z napędem e-AWD (Ibrida Q4) w cenach od 161 500 zł. Poniżej można zobaczyć nowy spot reklamowy modelu.
Napęd na 4 koła w Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 nie jest klasycznym rozwiązaniem znanym z SUV-ów 4×4. Na tylnej osi zamontowano dodatkowy silnik elektryczny, którego pracą zarządza w pełni elektronika. Ma on niezależną przekładnię redukcyjną, dzięki czemu możliwe jest zapewnienie do 1900 Nm, co w teorii pomoże wygrzebać Alfę nawet z wymagających nawierzchni. Drugi silnik elektryczny (moc 21 kW) jest na przedniej osi, wspomagający pracę 1,2-litrowego silnika turbo (też polskiej produkcji) o mocy 136 KM. Łączna moc układu hybrydowego 48V wynosi 145 KM. Dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna eDCT6 umożliwia jazdę ze średnim zużyciem 5,2 l/100 km.
Co na wyposażeniu?
W najtańszej odmianie Ibrida Q4 jest dostarczana z białym lakierem pastelowym, jedynym bez dopłaty. W standardzie otrzymujemy 18-calowe alufelgi i grill Scudetto Legenda z napisem Alfa Romeo. Nie dopłacamy za przyciemniane tylne szyby, elementy wykończenia nadwozie w kolorze Glossy Black czy matrycowe światła Full LED. We wnętrzu otrzymujemy oświetlenie ambientowe, wysokiej jakości materiały oraz fotel kierowcy z szerokimi opcjami kalibracji o funkcją masażu. Do środka trafiły też 2 ekrany 10,25-calowe. Jeden to cyfrowy kokpit, a drugi to system multimedialny (dotykowy). Nie brakuje tu takich udogodnień jak bezprzewodowa ładowarka smartfona, czujnik deszczu, czujniki parkowania 360° i wielu nowoczesnych systemów asystujących.