Piękny, sportowy diabełek. Ten Fiat ma dziś bardzo korzystną cenę. Można go kupić za 15 tysięcy

Chociaż starszy Fiat dziś kojarzy nam się z cenami w okolicach 5 tysięcy złotych… ten jest wyjątkiem. A to od razu sugeruje nam, że mamy do czynienia z czymś wyjątkowym i bardzo ciekawym. Patrząc na niego widzimy, że to mały, sportowy diabełek. Przy okazji wygląda kapitalnie. I mam takie wrażenie, że nawet w erze dzisiejszej motoryzacji „zestarzał” się bardzo dobrze. Czy to może być dobra opcja?

Fiat Bravo druga generacja moc silnik spalanie cena
Podaj dalej

Mały, sportowy Fiat w dobrej cenie

Fiat Bravo pojawił się na rynku w 1995 roku. Był produkowany przez sześć lat równolegle z modelem Brava. W gruncie rzeczy oba pojazdy różniły się tym, że Bravo było trzydrzwiowym, a Brava pięciodrzwiowym hatchbackiem. O ile Brava zakończyła swój żywot w 2001 roku, tak Bravo dostało drugie wcielenie. W 2007 roku na rynku pojawiła się druga generacja, która może przypominać na kilka innych modeli marki Fiat. To mały samochód o sportowym charakterze. I co najważniejsze – ten sportowy charakter nie wynika wyłącznie z wyglądu.

Fiat Bravo druga generacja moc silnik spalanie cena
fot. Fiat / Stellantis

W mojej opinii Fiat Bravo drugiej generacji wygląda naprawdę świetnie. Koncern z Turynu zastosował tutaj również zupełnie nową strategię. W gruncie rzeczy wyposażenie było bardzo ograniczone. Włosi uznali, że w poprzedniku było zbyt wiele elementów i technologii, które mocno podnosiły koszty, ale którymi kierowcy w zasadzie w ogóle nie byli zainteresowani. W przypadku Bravo postąpiono zupełnie inaczej. Ograniczono wyposażenie i technologie do absolutnego minimum. W samochodzie znalazło się to, czego kierowcy chcieli i za co byli w stanie zapłacić. Nie dość, że auto od razu przypadło do gustu użytkownikom, to było przez to po prostu o wiele tańsze. Sukces gotowy.

Warto dziś zwrócić na niego uwagę?

Bravo drugiej generacji było produkowane przez siedem lat, czyli do 2014 roku. W Polsce sprzedawało się całkiem nieźle. Powiedzmy tylko, że dziś na popularnym portalu z ogłoszeniami jest grubo ponad 200 sztuk tego modelu. Samochód jest prosty w budowie, bardzo ładny, tani w utrzymaniu i naprawach. Czego chcieć więcej? Dodajmy do tego świetne silniki. W najmocniejszej wersji benzynowej mieliśmy tutaj 150 koni mechanicznych, zaś w najmocniejszej wersji dieslowskiej aż 165. Jak już wcześniej wspomniałem – ten sportowy charakter nie wynika tu wyłącznie z dynamicznej i agresywnej linii nadwozia.

Fiat Bravo druga generacja moc silnik spalanie cena
fot. Fiat / Stellantis

Kolejną zaletą Fiata Bravo drugiej generacji będzie spalanie. Nawet w przypadku silników benzynowych wygląda ono całkiem nieźle. Mowa tutaj bowiem o okolicach 5,5-6,5 litra w cyklu mieszanym. Jeśli chodzi o silniki diesla, jest nawet lepiej. Tutaj średnie spalanie wynosi ok. 4,5-5 litrów. Cena? Jeśli chodzi o roczniki w okolicach 2010, trzeba liczyć się z wydatkiem rzędu 15 tysięcy złotych. Oczywiście można znaleźć nieco starsze i tańsze wersje, gdzie zapłacimy około 10 tysięcy.

Zdjęcia: Fiat / Stellantis

Przeczytaj również