Poznaj 4 największe błędy przy wymianie rozrządu - tego nie można robić!

Poznaj 4 największe błędy przy wymianie rozrządu - tego nie można robić!

Rozrząd

Podaj dalej

Mówi się, że błędów nie popełnia ten, kto nic nie robi i chociaż możemy dyskutować, czyje niedociągnięcia mają większe konsekwencje, jedno jest pewne – mechanicy przy wymianie rozrządu powinni być perfekcjonistami.

Niestety uchybienia w wymianie rozrządu nadal się trafiają i będą się zdarzać zawsze, ponieważ jesteśmy ludźmi. Dlatego warto zrobić wszystko, aby uniknąć poważnych niedoróbek. Najlepiej przez świadomość tego, co może pójść nie tak. Szczególnie że bardzo wiele rzeczy może okazać się później prawdziwym problemem, jeśli czynności wykonamy w złej kolejności.

Pozostawienie starych podzespołów

Drugim dzisiaj ludowym powiedzeniem jest fakt, że chytry dwa razy traci. W przypadku skąpych mechaników bardziej należy mówić o utracie klientów, którzy dodatkowo mogą wystawić negatywną opinię o jakości usług danego serwisu. W związku z tym warto poprosić mechanika, aby pokazał nam zużyte części. Mamy do tego prawo, jeśli tego nie zrobi, istnieje jakiś cień prawdopodobieństwa, że przynajmniej niektóre podzespoły ciągle są z poprzedniego układu rozrządu. Z reguły oszczędności próbuje się wypracować poprzez powtórne zamontowanie starej pompy cieczy. Jest to bardzo niebezpieczne posunięcie i może skończyć się ono poważną awarią.

czesci samochodowe warsztat

Nadmierne oszczędności na częściach

W czasach, gdzie każdy pieniądz jest jeszcze cenniejszy, istnieje bardzo silna pokusa, aby poszukać oszczędności. Jest to dość ryzykowne, ponieważ tanie układy rozrządu mogą być wykonane ze słabszej jakości części. W związku z tym sami możemy narazić się na powtórną wymianę całego rozrządu w krótkim czasie. Najlepiej jest wybierać części, które odpowiadają jakością oryginalnych podzespołów.

Lekceważenie procedur

Czasami zdarza się tak, że mechanik jest przekonany, iż on lepiej wie od producenta, jak należy wymieniać rozrząd w tym konkretnym samochodzie. Najprawdopodobniej takie podejście jest proszeniem się o kłopoty. Oczywiście istnieją przypadki, gdzie możemy w pewien sposób poprawić fabrykę, ale z rozrządem się to raczej nie uda. Szczególnie lekceważenie znaków, które określają prawidłową pozycję rozrządu, jest dużym błędem.

zamiennik czesci diesel

Rezygnacja z nowych uszczelnień

Na koniec coś, co dalej wiąże się z pewną drogą na skróty. Założenie nowych uszczelnień w postaci simmeringów jest relatywnie proste i tanie. Niestety pośpiech w połączeniu z próbą nadmiernego oszczędzania, może podsunąć nam takie rozwiązanie. W związku z tym ufajmy swojemu mechanikowi, ale jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości, należy sprawdzić, czy aby wszystko na pewno jest w porządku.

 

Źródło: Airtex

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News