Płyn do wspomagania hydraulicznego może popsuć samochód! Wystarczy jeden mały błąd

Płyn do wspomagania hydraulicznego może popsuć samochód! Wystarczy jeden mały błąd

Während der Fahrt

Podaj dalej

Wspomaganie kierownicy jest obecnie standardem w motoryzacji, ale płyn do wspomagania powoli odchodzi w cień. Kilkanaście lat temu popularne było rozwiązanie hydrauliczne. Dzisiaj stosuje się jego elektroniczny odpowiednik, a to może być powodem poważnych problemów z autem!

Zacznijmy od podstawowego pytania, czy płyn do wspomagania układu kierowniczego należy wymieniać? Odpowiedź brzmi: nie, ale też i tak! Skąd takie skrajne opinie? Wszystko zależy od tego, komu zadamy to pytanie. Jeśli skierujemy je do producenta samochodów, to on najprawdopodobniej odpowie, że jego produkty mają tak dobre płyny eksploatacyjne, że o ich wymianie możemy śmiało zapomnieć.

Producenci samochodów naginają fakty?

Nieco innego zdania będą dobrzy mechanicy, którym zależy na tym, żeby samochody ich klientów jeździły długo i bezawaryjnie. Spotkania na regularne wymiany płynów eksploatacyjnych, są czymś, na czym też można zarobić, a przy okazji buduje się relację opartą na profesjonalizmie ze swoimi klientami.

mechanik-płyn-hamulcowy

Gdzie należy szukać przyczyn tak dużych rozbieżności w ocenie prawidłowej eksploatacji samochodów. Zapewne w podobnym miejscu do tego, w którym znajdują się tematy dotyczące wymiany oleju w skrzyni biegów, a także interwałów zmiany oleju silnikowego. Motywacją jest przejechanie możliwie największej liczby kilometrów na jednym zestawie płynów, ponieważ to generuje pozorne oszczędności klientom i późniejsze zyski producentom.

Płyn do wspomagania może uszkodzić układ kierowniczy!

Pewna grupa kierowców nadal jest przekonana, że płyn do wspomagania w ogóle nie podlega wymianie. Takie myślenie może doprowadzić do kłopotów z układem kierowniczym. Płyn jest czymś w rodzaju oleju, czyli podobnie do oleju silnikowego nagrzewa się i chłodzi, zużywa i brudzi. W związku z tym powinien być wymieniony na nowy, a kiedy jest na to optymalny moment? Eksperci zalecają zmianę, co około 100 000 km.

Kolor płynu do wspomagania ma znaczenie!

W przypadku płynu do wspomagania powinniśmy się kierować jego kolorem! Jeśli brakuje nam pewności, czy w naszym samochodzie ktoś, kiedykolwiek wymieniał płyn w układzie wspomagania, zalecamy zrobić to możliwie najszybciej. Bardzo dobrym pomysłem jest jednoczesne wypłukanie całego układu. Taki zabieg zdecydowanie ułatwi pracę nowej cieczy.

honda-poduszka-powietrzna-kierownica

Na rynku spotykamy dwa kolory płynów do wspomagania: czerwony i zielony. Z dobrych informacji, możemy zastępować jeden kolor drugim. Jednak nie możemy ich ze sobą wymieszać! Gdy dojdzie do kontaktu tych dwóch cieczy ze sobą, stworzą one gęstą masę, która obciąży układ wspomagania i może go uszkodzić! Najlepiej stosować się do zaleceń producenta i co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, maksymalnie do 100 000 km zmieniać płyn na taki, jaki rekomenduje konkretna marka samochodów.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News