Zapomnij o innych kombi! Najnowsze Audi RS6 po tuningu MTM jest wyżyłowane do granic możliwości

Zapomnij o innych kombi! Najnowsze Audi RS6 po tuningu MTM jest wyżyłowane do granic możliwości

Podaj dalej

Od pojawienia się najnowszego Audi RS6 w amerykańskich salonach minął ledwie tydzień, a firmy tuningowe nie zamierzały czekać, aż ich klienci znudzą się standardowymi 600 KM. Oto stuningowane przez firmę MTM Audi RS6 Avant o mocy 1001 KM. 

Potężna moc Audi

audi-rs6-mtm-kombi-tuning-2

Rodzinne kombi ma masywne przednie wloty powietrza, duże koła i podwójne końcówki wydechów. Wygląda więc bardziej jak supersamochód, aniżeli kombi. Audi wypuściło niedawno także edycję RS6 Avant Tribute, która będzie ograniczona do zaledwie 25 modeli. 

Zawsze znajdą się jednak tacy, którzy pragną więcej mocy, niż „tylko” standardowe 600 KM. Ta konkretna maszyna została doprowadzona do granic możliwości. Pokazuje, jak łatwo można stuningować nowoczesne samochody z turbodoładowaniem.

Standardowe kombi RS6 generuje 600 KM z 4-litrowego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Magicy z MTM podnieśli tę moc do obłędnych 1001 KM i 1300 Nm momentu obrotowego. 

Osiągi supersamochodu

audi-rs6-mtm-kombi-tuning-2

Sprint od 0 do 100 km/h jest tym samym skrócony z 3,6 sekundy do 2,8 sekundy. Rozpędzenie tego kolosa do 200 km/h zajmuje zaledwie 8,2 sekundy. To liczby zarezerwowane dla supersamochodów. 

– Tradycyjnie od samego początku każdego projektu RS, nasz zespół inżynierów dąży do osiągnięcia zewnętrznych granic w ulepszaniu osiągów. Gama produktów MTM dla Audi obejmuje wszystko, od silnika, zawieszenia i hamulców, po całkowitą konwersję skrzyni biegów – czytamy na stronie internetowej MTM. 

audi-rs6-mtm-kombi-tuning-2

Pakiet Stage4 o mocy 1001 KM obejmuje ulepszone turbosprężarki z większymi wałami, a także wzmocnione łożyska osiowe i powiększone wloty turbosprężarki. Układ wydechowy jest całkiem nowy, a skrzynia biegów ponownie skalibrowana. MTM oferuje także zestaw Stage1 (787 KM), aż do pakietu Stage3 (962 KM). 

Nie będzie tanio

Najmocniejszy Stage4 będzie kosztował zawrotne 167 tys. złotych, ale firma oferuje także gadżety, takie jak zestawy zawieszenia. Te będą kosztować nas „zaledwie” 22 tys. złotych. Żyjemy w czasach, w których samochody o mocy 1000 KM jeżdżą po publicznych drogach. Musicie przyznać, że jest to coś niesamowitego.

Diesel i benzyna już wkrótce staną się towarem luksusowym. Na silnik spalinowy będzie stać tylko nielicznych?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News