Volkswagen jednak zbuduje "Passata" w sedanie. Niestety nie pojawi się w Polsce

Dla wielu potencjalnych klientów będzie to bolesne, ale najnowszy nadchodzący Volkswagen Passat nie pojawi się w nadwoziu typu sedan. Niemcy podjęli decyzję, aby kultowy model dostępny był wyłącznie jako kombi, choć blisko powiązana z nim technologicznie Skoda Superb otrzyma również nadwozie typu liftback. Sytuacja jest jednak nieco inna poza Europą. 

2025-volkswagen-magotan-china
Podaj dalej

Volkswagen Passat tylko w kombi – ale nie w Chinach

2025-volkswagen-magotan-china
fot. MIIT

Premiera najnowszego Volkswagena Passata B9 cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. To wszak jeden z najbardziej kultowych modeli w portfolio niemieckiego producenta. Niestety jednak, wraz z odchodzącą generacją B8, odejdzie także nadwozie typu sedan. Kolejna generacja Passata dostępna będzie więc tylko jako kombi. Co ciekawe, budowany na tej samej płycie i w tej samej fabryce w Bratysławie Superb dostępny będzie tak jako kombi, jak i liftback. 

Ale sytuacja poza Europą wygląda nieco inaczej. W Chinach Volkswagen Passat znany jest pod nazwą „Magotan”, który również przechodzi na nową generację. Samochód średniej wielkości w nadwoziu typu sedan pojawił się na zdjęciach opublikowanych przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych. 

Volkswagen Magotan 2025 to w zasadzie nowy Volkswagen Passat, który będzie jednak dostępny tylko na chińskim rynku. Jak wspomnieliśmy wyżej, Passat w Europie i wszystkich innych regionach będzie występował tylko jako kombi. Najnowsze zdjęcia pochodzące z Ministerstwa pokazują, że VW dokonał znaczących zmian w konstrukcji samochodu w porównaniu do globalnego kombi. Prawdopodobnie dlatego, aby zaspokoić specyficzne gusta chińskich klientów. 

2025-volkswagen-magotan-china
fot. MIIT

Najnowszy „Magotan” wygląda co najwyżej średnio 

Patrząc na najnowsze zdjęcia, odnosimy wrażenie, że nie jest to najbardziej ekscytujący projekt. W porównaniu do europejskiego Passata, Magotan wygląda trochę bardziej pudełkowa i ma bardziej tradycyjną pokrywę bagażnika w porównaniu z Superbem. Konstrukcja tylnych świateł i wydłużony pasek świetlny nawiązują do elektrycznych samochodów z rodziny ID. Jednakże, samochód przedstawiony na zdjęciach będzie miał tradycyjny silnik spalinowy. 

Najwyższa wersja oznaczona została jako „Flagship” (flagowy) i występuje w czarnym, matowym lakierze. Został też wyposażony w dwukolorowe felgi aluminiowe i różne błyszczące elementy. Dla klientów szukających bardziej odważnego projektu, Volkswagen przygotował sedana w fioletowym kolorze. 

2025-volkswagen-magotan-china
fot. MIIT

2-litrowa benzyna i ponad 200 koni mechanicznych 

Z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych dowiadujemy się znacznie więcej, niż tylko jak będzie wyglądać chiński Passat w sedanie. Samochód ma 4990 mm długości, 1854 mm szerokości i 1487 mm wysokości. Samochód będzie ważyć 1684 kilogramy i będzie oferowany z kołami w rozmiarach od 17” do 19” cali. Pod maską znajdziemy turbodoładowany 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 217 KM. 

Magotan – chiński Passat – nie jest jednak największym sedanem sprzedawanym an chińskim rynku. Prawdziwą flagową limuzyną w państwie środka jest bowiem Phideon. Sedanów niemieckiego producenta w Chinach jest jednak dużo więcej: Lamando L, Lavida, Sagitar, CC, Santana, Bora, Passat, Magotan i Phideon. 

Przeczytaj również