Volkswagen Passat tylko w kombi – ale nie w Chinach

Premiera najnowszego Volkswagena Passata B9 cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. To wszak jeden z najbardziej kultowych modeli w portfolio niemieckiego producenta. Niestety jednak, wraz z odchodzącą generacją B8, odejdzie także nadwozie typu sedan. Kolejna generacja Passata dostępna będzie więc tylko jako kombi. Co ciekawe, budowany na tej samej płycie i w tej samej fabryce w Bratysławie Superb dostępny będzie tak jako kombi, jak i liftback.
Ale sytuacja poza Europą wygląda nieco inaczej. W Chinach Volkswagen Passat znany jest pod nazwą „Magotan”, który również przechodzi na nową generację. Samochód średniej wielkości w nadwoziu typu sedan pojawił się na zdjęciach opublikowanych przez Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych.
Volkswagen Magotan 2025 to w zasadzie nowy Volkswagen Passat, który będzie jednak dostępny tylko na chińskim rynku. Jak wspomnieliśmy wyżej, Passat w Europie i wszystkich innych regionach będzie występował tylko jako kombi. Najnowsze zdjęcia pochodzące z Ministerstwa pokazują, że VW dokonał znaczących zmian w konstrukcji samochodu w porównaniu do globalnego kombi. Prawdopodobnie dlatego, aby zaspokoić specyficzne gusta chińskich klientów.

Najnowszy „Magotan” wygląda co najwyżej średnio
Patrząc na najnowsze zdjęcia, odnosimy wrażenie, że nie jest to najbardziej ekscytujący projekt. W porównaniu do europejskiego Passata, Magotan wygląda trochę bardziej pudełkowa i ma bardziej tradycyjną pokrywę bagażnika w porównaniu z Superbem. Konstrukcja tylnych świateł i wydłużony pasek świetlny nawiązują do elektrycznych samochodów z rodziny ID. Jednakże, samochód przedstawiony na zdjęciach będzie miał tradycyjny silnik spalinowy.
Najwyższa wersja oznaczona została jako „Flagship” (flagowy) i występuje w czarnym, matowym lakierze. Został też wyposażony w dwukolorowe felgi aluminiowe i różne błyszczące elementy. Dla klientów szukających bardziej odważnego projektu, Volkswagen przygotował sedana w fioletowym kolorze.

2-litrowa benzyna i ponad 200 koni mechanicznych
Z chińskiego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych dowiadujemy się znacznie więcej, niż tylko jak będzie wyglądać chiński Passat w sedanie. Samochód ma 4990 mm długości, 1854 mm szerokości i 1487 mm wysokości. Samochód będzie ważyć 1684 kilogramy i będzie oferowany z kołami w rozmiarach od 17” do 19” cali. Pod maską znajdziemy turbodoładowany 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 217 KM.
Magotan – chiński Passat – nie jest jednak największym sedanem sprzedawanym an chińskim rynku. Prawdziwą flagową limuzyną w państwie środka jest bowiem Phideon. Sedanów niemieckiego producenta w Chinach jest jednak dużo więcej: Lamando L, Lavida, Sagitar, CC, Santana, Bora, Passat, Magotan i Phideon.