Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - Niemcy wskazują najczęstsze awarie. Nie jest ich mało...

Używana Skoda Octavia III (2013-2020) - Niemcy wskazują najczęstsze awarie. Nie jest ich mało...

how-to-sell-car-skoda-engine-view-1920×1280

Podaj dalej

Skoda Octavia III generacji to jeden z najbardziej popularnych samochodów na rynku aut używanych. I nic dziwnego, bo to wciąż całkiem świeży samochód, za naprawdę rozsądne pieniądze. Ale Niemcy nie zostawili na nim suchej nitki. Szukasz takiego auta na rynku? Oto, na co musisz zwrócić uwagę. 

Używana Skoda Octavia III – na co zwrócić uwagę?

how-to-sell-car-skoda-range-photo

Niewiele jest dzisiaj miejsc w Europie, w których Skoda Octavia jakiejkolwiek generacji nie byłaby popularna. Jednym z tradycyjnych bastionów są Niemcy, gdzie szczególnie kombi jest bardzo popularne. Dziennikarze portalu Auto Bild postanowili teraz sprawdzić, jak spisuje się używany egzemplarz. 

Każda generacja Octavii, oprócz obecnej czwartej, stanowiła duży krok naprzód w rozwoju w porównaniu z poprzednikami. Największy krok Skoda dokonała jednak przy „trójce”. Samochód schudł o 100 kg, a przy 4,67 metrów długości, oferował jeszcze więcej miejsca. Nowoczesne silniki TSI są niemal bezbłędne, z wyjątkiem późniejszych trzycylnrowych, a diesle 1.6 i 2.0 TDI robią to, czego się od nich oczekuje. Mamy też napędy na przód lub 4×4, a także manualną i automatyczną skrzynię biegów. 

how-to-sell-car-skoda-range-photo

Wachlarz dostępnych wariantów jest więc bardzo duży, zwłaszcza z perspektywy całego życia trójki. Niemcy mówią, że jest to – bez względu na wersję – dobrze, solidnie zbudowany samochód, mający dobre fundamenty. Skoda Octavia III będzie radzić sobie dobrze zarówno na krótkich jak i długich trasach. Największym atutem wszystkich wariantów pozostaje zawsze przestrzeń wewnętrzna. Samochód jest bezpieczny i według wieloletnich testów przeprowadzanych przez Niemców niezawodny – ale nie bez wad. 

Automatyczna skrzynia DSG

Ze względu na swoje doświadczenie i dane TUV, Niemcy zalecają zwrócenie szczególnej uwagi na egzemplarze ze skrzynią DSG. Skrzynie te często przetrwają bez szwanku 200 000 km. Może zdarzyć się, że po tym przebiegu skrzynia zacznie szarpać, co może oznaczać kosztowną naprawę. Podczas chłodnych dni i jazd testowych zwracajcie uwagę na to, czy samochód nie jest rozgrzany – to bardzo ważne. 

how-to-sell-car-skoda-range-photo

Najczęstszym problemem Octavii III są jednak popękane sprężyny, co brzmi nieco dziwnie. Zdarza się to w niektórych samochodach, a Skoda Octavia III jest jednym z nich. W TUV spotykają się z tą dolegliwością częściej niż powinni podczas pierwszych obowiązkowych przeglądów, a z wiekiem mocno się nasila. Objawy? Zwykle będzie to skrzypienie od uderzenia narożnika podwozia. Naprawa nie jest tak kosztowna jak uszkodzona DSG, ale nie jest to przyjemna sprawa i nie jest łatwa do rozwiązania. 

Trzecim, mniej powszechnym problemem są półosie, które wraz z wiekiem zużywają się ponadprzeciętnie. Nie jest to jeszcze problem przy autach 3- lub 5-letnich, ale Octavia III może dziś mieć nawet 8 lat. Dla takich samochodów zalecany jest dokładny przegląd, zwłaszcza jeśli mają duży przebieg. 

how-to-sell-car-skoda-range-photo

Ceny są atrakcyjne, Octavia ma też dużo plusów

Reszta auta przechodzi przegląd niemal bez problemów. Rdza jest Octavii III obca, prawie nieznana. Problemy ze sprzęgłem czy oświetleniem są raczej rzadkie, jeśli chodzi o zużycie hamulców też nie ma problemu, ale to już zależy od dbałości właściciela. 

Czeski bestseller ma więc rekomendację niemiecką, jest ponadstandardowym dobrym samochodem pod względem możliwości, trwałości i niezawodności. A jeśli zwrócisz uwagę na najczęstsze problemy na rynku używanych, masz dużą szansę, że będziesz zadowolony ze swojego zakupu. Ile pieniędzy potrzeba dziś na dobrze zachowany egzemplarz? 

how-to-sell-car-skoda-range-photo

Z mniej atrakcyjnymi silnikami i w minimalnym wyposażeniu kosztuje około 6000 euro (27 tys. złotych). Jeśli chcecie rozsądny przebieg do 120 tys. km i moc co najmniej 150 KM – czy to w benzynie, czy Dieslu – będziecie potrzebować co najmniej 9,a raczej 10 czy 11 tys. euro (41 – 50 tys. złotych).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News