To pierwsza taka Dacia w historii! Inni producenci stosują tę technologię już od lat

Dacia niedawno zaprezentowała swoją najnowszą ofertę na Salon Samochodowy w Paryżu 2022. Jednym z głośniejszych modeli był koncepcyjny Manifesto EV ukierunkowany na offroad, zestaw kempingowy dla Joggera, czy gama modeli z nowym emblematem. Choć brzmiało to więcej niż wystarczająco na jedno wydarzenie, Dacia ogłosiła dwie kolejne premiery. 

nowe logo Dacia
Podaj dalej

Pierwsza taka Dacia w historii

Dacia Jogger hybrydowa
Dacia

Rumuński producent zapowiedział hybrydowego Joggera oraz Dustera „Mat Edition”. To będzie pierwsza hybrydowa Dacia w historii. Jednostka napędowa zostanie nazwana Hybrid 140, co oczywiście odnosi się do mocy 138 koni mechanicznych. 

Firma nie wdawała się w konkrety, ale moc wyjściowa odpowiada łagodnej hybrydzie z benzynowym silnikiem 1.3 TCe, który jest stosowany już w Renault Clio, Captur i Arkana. Dopasowuje się również do mocy systemu w pełni hybrydowego z dwoma silnikami elektrycznymi o pojemności 1,6 litra. Wydaje się jednak, że to drugie rozwiązanie byłoby za drogie jak na standardy Dacii. 

Jogger Hybrid 140 trafi do sprzedaży w przyszłym roku. Rumuński producent rozpocznie przyjmowanie zamówień na początku 2023, a pierwsze dostawy spodziewane są na wiosnę. Po zelektryfikowanym Joggerze ten układ zapewne trafi do większej liczby modeli Dacia. 

Duster na pełnym wypasie

Jeśli chodzi o Dustera, druga generacja zyska nową edycję specjalną o nazwie „Mat Edition”. Dacia nie opublikowała jeszcze żadnych zdjęć Ale z zapowiedzi wynika, ze samochód zostanie wyróżniony ekskluzywnym kolorem nadwozia. Otrzyma też całe dostępne wyposażenie. Wiemy również, że otrzyma on najmocniejszy 1,3-litrowy silnik o mocy 148 KM. 

Czytając między wierszami, Duster „Mat Edition” będzie podobny do flagowego modelu Extreme SE, ale będzie miał nową kolorystykę. 

Dacia zaprezentuje również szereg ekologicznych towarów, w tym plecaki, butelki, czapki i płaszcze przeciwdeszczowe wykonane z materiałów z recyklingu. Produkty te będą ucieleśniać wartość marki – prostota, solidność i autentyczność. 

Przeczytaj również