Używany Diesel ma jednego króla
Używane samochody z silnikiem typu Diesel stanowią obecnie około 4 na 10 kupowanych pojazdów w Wielkiej Brytani. Liczby te pojawiają się mimo tego, co portal nazwał „znacznie wyższą” dostępnością samochodów benzynowych w porównaniu z Dieslem.
Portal BuyaCar twierdzi, że jego klienci wydają więcej na używane Diesle, niż na używane samochody elektryczne. Nowy trend pojawia się również w związku z gwałtownym wzrostem popularności samochodów elektrycznych.
Analitycy sugerują, że czynnikiem przyczyniającym się do popularności Diesla może być wizerunek marki. Na rynku dominuje Mercedes-Benz. Według danych niemiecki producent ma większy udział w rynku używanych silników wysokoprężnych, niż jakikolwiek inny producent. Firmy takie jak Opel, czy Ford oferują więcej modeli benzynowych.
Ceny elektryków często wymieniane są jako barierę przed ich zakupem. Co ciekawe, kierowcy sięgają po droższe Diesle niż elektryki. Ponadto, Diesel ma często większy przebieg niż jakiekolwiek inne rodzaje paliwa.
Mercedes najczęściej kupowanym dieslem
Siła sprzedaży silników typu Diesel może wydawać się zaskakująca w czasach, gdy cały czas słyszymy o elektrykach. – Dość nieoczekiwany jest fakt, że choć pojazdy elektryczne mają opinię droższych, niż Diesel, nasi klienci średnio wydają więcej, kupując olej napędowy niż elektryczny. Często informowaliśmy o utrzymującej się popularności marki Mercedes wśród klientów. Nie wykazuje oznak spadku, nawet gdy zmienia się szerszy rynek.
– Większość nabywców Mercedesa wybiera diesla. 31% nabywców Diesla, wybiera Mercedesa. Wydaje się, że marka ma ogromny wpływ na siłę sprzedaży oleju napędowego. Ale wraz z wycofywaniem wszystkich nowych silników wysokoprężnych i benzynowych w ciągu najbliższych lat, interesujące będzie sprawdzenie, czy pojazdy elektryczne Mercedesa utrzymają szczególną atrakcyjność marki na internetowym rynku samochodów używanych.